Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Någon som har ett lån hos VIVUS som gått vidare till kronofogden?

Som rubriken lyder:( Någon som haft ett lån hos vivus som sedan gått vidare till kronofogden?:( Hur snabba är VIVUS att driva in sin skuld?:(

Jag har ett lån där hos dom då jag behövde snabba pengar utan krångel o mitt i en sjukskrivning o mådde allmänt psykiskt dåligt så tog jag ett lån där utan o tänka mig för,jag vet jätte dumt:/ planen va att betala förlägnings avgift i två månader och sedan betala av allt direkt när jag började jobba men blev fortsatt sjukskriven så fanns ingen möjlighet att varken förlänga elr betala av allt,deras förlägnings avgift va nästan 2 tusen för en månads förlägning!!:( dum som jag va läste jag inte allt i deras villkor:(

Men nu sitter jag där med ett lån på 13 000kr som är försenat med ca 20 dagar...och just nu är jag pank!:( och väntar på att få hem ett kravbrev från dom på vivus dvs jag måste betala hela skulden direkt annars skickar dom de vidare till kronofogden. Har ringt o mailat och bett om en avbetalnings plan nu när jag ska börja jobba o vill betala av allt på 4 månader men de gick dom inte med på,antigen ska hela skulden betalas in direkt elr så skickar dom de till kronolle.

Har gjort en inbetalning idag på ca 2 tusen mina sista pengar innan lön. bara för att minska av skulden men tror inte de kommer hjälpa att få nån avbetalnings plan:(

Sitter nu o väntar att dom ska skicka det vidare till kronofogden då kommer de väl en sån där lapp man ska skriva på o skicka tebax till kronolle o sen efter man fått sånt där utslags brev då har man väl 2 veckor på sig att betala om ja inte fattat det fel...

Min fråga är hur snabba är vivus med att driva in sin skuld?:( jag bor i hyreslägenhet,har en bil som jag måste ta mig till o från jobbet..värderad till ca 10 tusen,har inga andra tillgångar elr dyra saker. Har månadslön och fast jobb o ska börja jobba heltid nästa månad så hoppas kunna betala av allt ganska så snart:( Får tebax ca 11 tusen på skatten i juni månad så dom ryker väl direkt?:(

Du kan vara lugn. Du är inte ens i närheten av utmätning/indrivning
av skuld.

Ring till dom 25/2 och fråga om dom har skickat
till KFM. Om inte så betala in till dom.

Senast redigerad av en moderator:
Men om det går vidare till kronofogden,och jag inte kan betala allt på en gång o vivus vägrar avbetalnings plan vilket dom verkar göra,då blrie ju först föreläggande o sen utslag o efter utslaget då man fåt domen,hur långt tid tar de innan dom börjar driva in skulden?? Jag har betalat 2100kr på skulden denna månad o nästa månad kommer jag kuna betala in mer o månaden efter de också... sen får jag tebax 10 tusen på skatten så dom pengarna kommer gå raka vägen till vivus lånet OM ja inte hunnit betalat av de innan:(

...dom sa ju nej när jag frågade igår om avbetalnings plan men får se om dom ändrat sig nu när dom ser att jag idag betalde in lite på lånet:(

Men om det går vidare till kronofogden,och jag inte kan betala allt på en gång o vivus vägrar avbetalnings plan vilket dom verkar göra,då blrie ju först föreläggande o sen utslag o efter utslaget då man fåt domen,hur långt tid tar de innan dom börjar driva in skulden?? Jag har betalat 2100kr på skulden denna månad o nästa månad kommer jag kuna betala in mer o månaden efter de också... sen får jag tebax 10 tusen på skatten så dom pengarna kommer gå raka vägen till vivus lånet OM ja inte hunnit betalat av de innan:(

...dom sa ju nej när jag frågade igår om avbetalnings plan men får se om dom ändrat sig nu när dom ser att jag idag betalde in lite på lånet:(

Det du betalat in nu kommer bokföras som förlängningsavgift inte avbetalning på skulden tyvärr.

Eftersom de va helg nu så kommer pengarna föras över nu på måndag,ska jag ta bort förlägnings avgiften o lägga till några kr så blire som en avbetalning?:/ förlägningen skulle betalas för en vecka sen så dne kanske inte äns gäller när jag betalat in de,blir ju som o kasta pengar i sjön??:(

De kommer först bokföra det du betalar in som en förlängningsavgift sen när du fått sms från dem kan du delbetala skulden så har de förklarat för mig. Så det du betalat in nu kommer inte ses som en delbetalning av skulden oavsett belopp.

Förlägnings avgiften va på 1080kr om jag ist bara betalar in 1000kr då blire ingen förlägnins avgift utan enbart en delbetalning elr vad?:( den måste dom j uregistrera för åd har ju lånet minskat lite elr?:(

Förlägnings avgiften va på 1080kr om jag ist bara betalar in 1000kr då blire ingen förlägnins avgift utan enbart en delbetalning elr vad?:( den måste dom j uregistrera för åd har ju lånet minskat lite elr?:(

Ne,j det du betalat in kommer att registrerats som förlängning vill du delbetala ner skulden måste du förlänga först. Du kan aldrig delbetala utan att först förlänga. Så i så fall ändra till till 1080 och sedan när du fått bekräftelse från dem betala in resten som avbetalning.

Men förlängnings summan skulle va betald för en vecka sen:( så betalar jag in de nu kommer de äns gälla??; (

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp