Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Någon som har erfarenhet av Selene Finans / Utbetalning?

Hej!

Sökte i fredags ett lån av Selene Finans, vilket blev förhandsbeviljat och en UC togs samtidigt. Fick avtal att fylla i och skicka in, vilket gjordes i måndags.

I tisdags ringde en från företaget upp och bekräftade lite uppgifter, och sa därefter att jag var godkänd. Någon som har erfarenhet om hur länge det tar innan man ser deras utbetalning på kontot?

Har inget svar på din fråga, men funderar på att prova dem själv. Hur stort lån sökte du? Tänkte på att du skrev att de tog en UC, och det ska de väl inte göra vid en ansökan om 30.000 eller mindre?

Jag vart nekad för en tid sen på ett mindre lån, men dom sålde tydligen vidare min ansökan till Freedom Finans som kontaktade mig direkt efter jag blitt nekad hos Selene..men då tog jag Ikano istället, ett mkt större lån med UC och inga problem alls.

Jag vart nekad för en tid sen på ett mindre lån, men dom sålde tydligen vidare min ansökan till Freedom Finans som kontaktade mig direkt efter jag blitt nekad hos Selene..men då tog jag Ikano istället, ett mkt större lån med UC och inga problem alls.

Hur såg dina förutsättningar ut?

Har inget svar på din fråga, men funderar på att prova dem själv. Hur stort lån sökte du? Tänkte på att du skrev att de tog en UC, och det ska de väl inte göra vid en ansökan om 30.000 eller mindre?

Jag har blivit nekad alldeles nyligen, 840 tkr inkomst, underskott av kapital 78 tkr... de tog en Bisnodeupplysning = ingen riktig UC. Jag hade 12 förfrågningar, varav några från SMS-bolag. De ringde inte upp för några som helst kompletterande uppgifter innan jag fick avslag och svarade inte heller på varför jag fick avslag, dåligt tycker jag.

Inkomst 365000, underskott: 79000, inga anm, inga förfrågningar hos Bisnode.

Hoppas att du inte tar illa upp, detta är inget angrepp på dej. Jag har heller inga anmärkningar och tjänar mer än dubbelt så mycket som du, vi har ungefär samma underskott av kapital. Du blir beviljad men inte jag, måste säga att jag häpnar över den svenska kreditgivningsmodellen, där antalet förfrågningar spelar större roll än inkomsten...

Blev som sagt nekad..men i Bisnode ser dom inte att man har stort lån på bostadsrätt som i UC. Så dom tror väl det värsta med underskottet att det bara kommer från sms-lån typ. Hos Ikano som tar UC vart det som sagt grönt ljus som alltid... Selene nekade 29 tusen...Ikano godkände 75 tusen.. har inga andra synliga krediter el kredit/konto kort. Har du?

Sorry, inte varit inne på hela dagen. Fick idag min utbetalning, så 2 dagar - helt ok. Sökte på 50.000, 225.000 taxerad inkomst, 3 UC förfrågningar och ett litet överskott av kapital på senaste deklarationen. Sökte först på 2 andra ställen(nordnet och sevenday, direkt avslag) så fick onödiga UC's, men det gick smidigt med Selene. :)

Senast redigerad av en moderator:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp