Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Någon som har erfarenhet av dessa lån och inkassobolag

Säger de jag vet.
Monetti kan du hamna hos Gothia där du kan göra en avbetalningsplan, men de är ganska hårda där iallafall till en början. Det beror lite på lånets storlek, men inte sällan kan de kräva ganska mycket från dig där. Monetti kan också gå till Sileo som ju är väldigt milda och där får du bra avbetalningsplaner.
Loanstep bytte precis inkassobolag till Billecta från Axactor enligt deras kundtjänst. Hos Billecta kan du göra rimliga avbetalningsplaner även där.
Klarna kan ju gå till Sileo (se ovan) men skulle gissa på att det går till Legalis Inkasso som är bifirma till Sileo. Legalis Inkasso är bra, rimliga avbetalningsplaner och även uppskov!
Lumify har sin egna interna inkassoavdelning (där har du ditt ärende väldigt länge allt från 100-365 dagar) sen lämnar de över till Gothia inkasso (se ovan).

Senast ändrad:
Nu har Monetti gått till Gothia och pratade med dem o de frågade vad jag ville/kunde betala (skuld på 12000kr) .
Jag föreslog 800kr månaden o detta godtog dom.
Nu håller jag tummarna att det får lika bra med de andra bolagen när de dyker upp.

Säger de jag vet.
Monetti kan du hamna hos Gothia där du kan göra en avbetalningsplan, men de är ganska hårda där iallafall till en början. Det beror lite på lånets storlek, men inte sällan kan de kräva ganska mycket från dig där. Monetti kan också gå till Sileo som ju är väldigt milda och där får du bra avbetalningsplaner.
Loanstep bytte precis inkassobolag till Billecta från Axactor enligt deras kundtjänst. Hos Billecta kan du göra rimliga avbetalningsplaner även där.
Klarna kan ju gå till Sileo (se ovan) men skulle gissa på att det går till Legalis Inkasso som är bifirma till Sileo. Legalis Inkasso är bra, rimliga avbetalningsplaner och även uppskov!
Lumify har sin egna interna inkassoavdelning (där har du ditt ärende väldigt länge allt från 100-365 dagar) sen lämnar de över till Gothia inkasso (se ovan).

alltså mitt klarna gick till Alectum! Detta för 4 veckor sedan.

Hur är Alectum? Fick du bra avbetalningsplan o isf på hur stor skuld?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp