Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Någon som gjort ackorduppgörelse med sitt inkasso?

Jag lyckades förhandla ner mina skulder i november 2018 med drygt 300 tkr mot att jag betalade rubbet. Den totala skulden var på 970 tkr (om jag minns rätt). Alla skulder fanns hos KFM och jag hade haft löneutmätning i 2,5 år. Jag hade 23 olika kreditgivare och alla gick med på uppgörelsen.

Pratade idag med nanokredit som jag har en skuld på 15k , den ligger som utmätning hos kronofogden . Dom begär 10k för att stryka hela skulden och det är faktiskt bara 10k som jag lånat från början . Eller betala in 1000 kr och dom dra tillbaka ärendet och sedan 750kr /mån med fryst ränta ! Väldigt schyssta måste jag säga :)

Osäker. Jag tror det lönar sig för folk som är hos KFM och varit där länge. Övertygad om det.
Tror jag med , kommer försöka betala bort runt 60k nu i april nästa år ..då ska det förhandlas så mycket det bara gå !

Någon som lyckats få en uppgörelse med Svea inkasso ? För dom känns svårast tycker jag ! Men dom 4 ärendena som jag vill ha bort mest :)

Jag lyckades förhandla ner mina skulder i november 2018 med drygt 300 tkr mot att jag betalade rubbet. Den totala skulden var på 970 tkr (om jag minns rätt). Alla skulder fanns hos KFM och jag hade haft löneutmätning i 2,5 år. Jag hade 23 olika kreditgivare och alla gick med på uppgörelsen.
Kommer du ihåg om någon av dom var Svea eller Intrum ?

Hej!

Jag har lyckats att lösa det hos flera bolag. Om en skuld har varit på exempelvis 13.000 och räntan varit 4000 kr av det beloppet har jag fått ner den till 10.000.
Jag har förklarat att "jag har en person som kan hjälpa mig betala, men jag får inte låna mer än 10.000. Går detta bra?".

Största jag fått ner är från Sergel. Skuld på 6500 (väldigt gammal skuld) som jag fick ner till 1800 kr genom att göra en direktbetalning. Anledningen var nog just att den var väldigt gammal och räntekostnaderna var största delen av skulden.

Hej!

Jag har lyckats att lösa det hos flera bolag. Om en skuld har varit på exempelvis 13.000 och räntan varit 4000 kr av det beloppet har jag fått ner den till 10.000.
Jag har förklarat att "jag har en person som kan hjälpa mig betala, men jag får inte låna mer än 10.000. Går detta bra?".

Största jag fått ner är från Sergel. Skuld på 6500 (väldigt gammal skuld) som jag fick ner till 1800 kr genom att göra en direktbetalning. Anledningen var nog just att den var väldigt gammal och räntekostnaderna var största delen av skulden.
Riktigt bra och riktigt intressant ! Nu tänds hoppet för en :)

Någon som har ett tips i detta läget.

Jag ska börja lösa alal sambons skulder. Problemet är bara att det är kanske 25 olika aktörer som har 25 olika inkassobolag (nåja, 15 åtminstone). Hur fan ska jag gå till väga för att veta vilka det är?

Gå runt KF är ju inggen idé eftersom att i princip ALLA aktörer har dragit tillbaka skulden. Har knappast några handlingar hemma heller.
Så hur fasiken ska jag gå till väga för att få rätsida på det?
Vill göra avbetalningsplaner med inkassobolagen men verkar vara en smärre omöjlighet.

Någon som har ett tips i detta läget.

Jag ska börja lösa alal sambons skulder. Problemet är bara att det är kanske 25 olika aktörer som har 25 olika inkassobolag (nåja, 15 åtminstone). Hur fan ska jag gå till väga för att veta vilka det är?

Gå runt KF är ju inggen idé eftersom att i princip ALLA aktörer har dragit tillbaka skulden. Har knappast några handlingar hemma heller.
Så hur fasiken ska jag gå till väga för att få rätsida på det?
Vill göra avbetalningsplaner med inkassobolagen men verkar vara en smärre omöjlighet.
Du har bara 25 telefonnummer att ringa till och kolla läget. Ingen annan genväg finns.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp