- Meddelanden
- 22 634
- Mottagna reaktioner
- 16 060
- Poäng
- 10 747
Ackorduppgörelse är helt enkelt att man kommer överens med ett inkasso tex "om jag betalar 5000 av min skuld som är 7000 - då är hela betalad".
Typ så.
Jag undrar om någon lyckats med detta hos ett inkassobolag?
Gäller egentligen både er som har ärende hos Kronofogden men också ni som inte haft ett ärende där.
Anledningen till min fråga är för att jag vill veta om man kan ringa ett inkassobolag och få en del utav skulden avskriven. Jag har genom åren fått skuld minskad/halverad av följande :
Sileo Kapital - krävde 35% av totala beloppet.
Axactor (Avida) - drog av dryga 20% av den totala skulden.
Gothia - Ingen ackord däremot så har dom fryst hela min ränta.
ViaConto - Lite oklart, hade en bra ackorduppgörelse men dom strök den bara sådär.
Tryggkredit via deras egna inkassobolag - Drog bort cirka 5.000 utav min totala skuld.
Typ så.
Jag undrar om någon lyckats med detta hos ett inkassobolag?
Gäller egentligen både er som har ärende hos Kronofogden men också ni som inte haft ett ärende där.
Anledningen till min fråga är för att jag vill veta om man kan ringa ett inkassobolag och få en del utav skulden avskriven. Jag har genom åren fått skuld minskad/halverad av följande :
Sileo Kapital - krävde 35% av totala beloppet.
Axactor (Avida) - drog av dryga 20% av den totala skulden.
Gothia - Ingen ackord däremot så har dom fryst hela min ränta.
ViaConto - Lite oklart, hade en bra ackorduppgörelse men dom strök den bara sådär.
Tryggkredit via deras egna inkassobolag - Drog bort cirka 5.000 utav min totala skuld.