Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Någon som gjort ackorduppgörelse med sitt inkasso?

Jag fick nej från Gothia inkasso för fryst ränta eller uppgörelse, detta med anledning att dem tyckte att min årsinkomst och skuldens storlek på ca 10.000 kunde återbetalas inom en rimlig tidsperiod, nu står mitt hopp till partnerinkasso för en gammal skuld till ViaConto som jag betalat på i 1,5 år. Partnerinkasso är mycket tillmötesgående och ringde mig nyss, jag håller hoppet uppe, det finns en risk för ett högt engångsbelopp men skulle gärna se ett slut på denna skuld en gång för alla. Fruktansvärt att jag hittills betalat 18.000kr på en skuld som knappt går ner pga räntekostnaden, men jag får skylla mig själv för att jag hamnat här, det finns en utväg på kortare eller längre tid. Heja alla härinne som kämpar på!

Jag fick nej från Gothia inkasso för fryst ränta eller uppgörelse, detta med anledning att dem tyckte att min årsinkomst och skuldens storlek på ca 10.000 kunde återbetalas inom en rimlig tidsperiod, nu står mitt hopp till partnerinkasso för en gammal skuld till ViaConto som jag betalat på i 1,5 år. Partnerinkasso är mycket tillmötesgående och ringde mig nyss, jag håller hoppet uppe, det finns en risk för ett högt engångsbelopp men skulle gärna se ett slut på denna skuld en gång för alla. Fruktansvärt att jag hittills betalat 18.000kr på en skuld som knappt går ner pga räntekostnaden, men jag får skylla mig själv för att jag hamnat här, det finns en utväg på kortare eller längre tid. Heja alla härinne som kämpar på!
Får man fråga din årsinkomst ? Sambon har nämligen en skuld till gothia och tänkte försöka där

Fick ner mina skulder från 676 k till 481k när jag betalade direkt.
Gothia var ju de som sammarbetade minst då jag hade extrem hög ränta hos de. Skönt man får tillbaka 30 % av räntorna nästa år.
Haft skulderna i 5 år hos inkassobolagen. Är bara 25, så många var tveksamma i början. Men men , är skuldfri från & med denna veckan då alla skulderna är inbetalda så d känns helt underbart

Ackorduppgörelse är helt enkelt att man kommer överens med ett inkasso tex "om jag betalar 5000 av min skuld som är 7000 - då är hela betalad".
Typ så.

Jag undrar om någon lyckats med detta hos ett inkassobolag?

Gäller egentligen både er som har ärende hos Kronofogden men också ni som inte haft ett ärende där.

Anledningen till min fråga är för att jag vill veta om man kan ringa ett inkassobolag och få en del utav skulden avskriven. Jag har genom åren fått skuld minskad/halverad av följande :

Sileo Kapital - krävde 35% av totala beloppet.
Axactor (Avida) - drog av dryga 20% av den totala skulden.
Gothia - Ingen ackord däremot så har dom fryst hela min ränta.
ViaConto - Lite oklart, hade en bra ackorduppgörelse men dom strök den bara sådär.
Tryggkredit via deras egna inkassobolag - Drog bort cirka 5.000 utav min totala skuld.
Hur länge hade du haft din sileo skuld och hur stor var den? Har själv tänkt på det... haft min i 2 år typ bara betalat ränta fram tills för några månaders sedan då jag fick fryst ränta

Evilina, jag fick ner min skuld hos selio från 132.000 till 72 . 000 som direktbet vid avbet ville de ha 90.000

Jag har haft min skuld där sen 2016.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp