Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Någon som fått erbjudande från i princip samtliga banker vid ansökan hos förmedlare?

Hej,

Undrar om någon här inne fått erbjudande från i princip alla banker vid ansökan hos förmedlare?

Tänker då främst på alla som erbjuder 300,000 och uppåt och som har sett 15-25 förslag i kundportalen hos exempelvis Advisa, Lendo och dyl

Tack på förhand

Yes. För ett halvår sedan med inkomst 700k, bolån 3,3m, 2 barn, 300k blaco+billån fick jag en mycket lång lista med 400k erbjudanden med allt från 3,6 till 35% erbjudanden.
Hade inte Minuc då men gissar 0.1 - 0.2 och typ 2 ff. Var för att lösa ut bil för försäljning men hade inga lösenkrav från bankernas sida.

Yes. För ett halvår sedan med inkomst 700k, bolån 3,3m, 2 barn, 300k blaco+billån fick jag en mycket lång lista med 400k erbjudanden med allt från 3,6 till 35% erbjudanden.
Hade inte Minuc då men gissar 0.1 - 0.2 och typ 2 ff. Var för att lösa ut bil för försäljning men hade inga lösenkrav från bankernas sida.

Tack för svaret!

Jag kommer ha liknande förutsättningar nästa år fast inget billån och vill maximera antalet bud.

Några tips i övrigt? Är 30 år

Skall experimentera lite själv med en kredit från Wästgöta. Har idag ca 1 stor 400k blanco och lite smått på kreditkort och ett huslån på ca 3.3m (villa värd ca 6m).

Skall försöka få 300k från WG som ryktesvis inte skall finnas med på UC, så att jag kan släcka 75% av allt på UC och kanske betala av 50k till fram till Q1 nästa år och då byta bolån från Handelsbankens 1,5% till Landsbank eller Danske Bank som bör kunna ge strax över 1%. Så jag städar i UC och bunkrar upp på WG för att vara i optimalt förhandlingsläge inför bolånebytet. När huslånet är överskrivet och gärna med bara 1 % amoterig så väntar jag ett par månader, amorterar av kanske 20-30k och byter sedan tillbaka till ett blanco på det som återstår på ett lågränte från Advisa. Jag väntar på offert från WG men hoppas på 5-6 % så att det inte gör allt för ont.

This is the plan i alla fall! Ett bilbyte skall klämmas in någonstans också,

Skall experimentera lite själv med en kredit från Wästgöta. Har idag ca 1 stor 400k blanco och lite smått på kreditkort och ett huslån på ca 3.3m (villa värd ca 6m).

Skall försöka få 300k från WG som ryktesvis inte skall finnas med på UC, så att jag kan släcka 75% av allt på UC och kanske betala av 50k till fram till Q1 nästa år och då byta bolån från Handelsbankens 1,5% till Landsbank eller Danske Bank som bör kunna ge strax över 1%. Så jag städar i UC och bunkrar upp på WG för att vara i optimalt förhandlingsläge inför bolånebytet. När huslånet är överskrivet och gärna med bara 1 % amoterig så väntar jag ett par månader, amorterar av kanske 20-30k och byter sedan tillbaka till ett blanco på det som återstår på ett lågränte från Advisa. Jag väntar på offert från WG men hoppas på 5-6 % så att det inte gör allt för ont.

This is the plan i alla fall! Ett bilbyte skall klämmas in någonstans också,

Låter intressant, bara att skriva om du behöver några tips från min sida.

Jag har som mål att få så många bud som möjligt hösten 2021 ( minst 15-25 bud om 350,000 SEK )

Mina förutsättningar kommer vara enligt följande med start april 2021:

Årsinkomst om c.a 800,000 SEK
Inga blanco/krediter
Bolån om tre miljoner som jag beräknas ta i början på 2021 (budar här och var)
Max en förfrågan helst inga.

Hört att det är bra att ha outnyttjat kreditkort och dyl så vad borde jag lägga till för att optimera min upplysning och således antal bud för hösten 2021? Underskott, överskott osv?

Ser mycket bra ut, och har du inga barn att underhålla så ännu bättre från ett finansiellt perspektiv. De flesta banker brukar skruva på sig när bolån är mer än 5x årsinkomsten, men med 3m så ligger du ju excellent till. Har du medsökande hälft även med mindre inkomst så hjälper det nog ännu mer.

Maxade krediter är uruselt men enligt vissa på forumet här så hjälper det att ha en outnyttjad kredit eller två.
De gånger jag sökt har jag angivit en låg driftskostnad för hus typ 2000. Aldrig behövt deklarera det i detalj. Ifall de frågat skulle jag sagt att min andra hälft tar den stora biten där som tack för tak över huvudet!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp