Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som fått Easycard på 5000 kr

Det finns faktiskt företag som kollar förelägganden och beviljar inte lån då.
Creditum,weblån,38;an som.jag kommer på.nu
Bravio kollar också..då blir det Nej..de kör med creditsafe
Inte uc

En kreditupplysning får inte innehålla betalningsföreläggande som inte slagits fast av myndighet eller domstol när det gäller privatpersoner som inte är näringsidkare.

Kreditupplysningslagen 7§:
Kreditupplysningar om fysiska personer som inte är näringsidkare får inte innehålla uppgifter om andra betalningsförsummelser än sådana som
1. har slagits fast genom en domstols eller en annan myndighets avgörande eller åtgärd eller
2. har lett till inledande av skuldsanering eller till betalningsinställelse, konkursansökan eller ackord.

Det finns faktiskt företag som kollar förelägganden och beviljar inte lån då.
Creditum,weblån,38;an som.jag kommer på.nu
Bravio kollar också..då blir det Nej..de kör med creditsafe
Inte uc

Nano, UPE kollar också förelägganden men de ringer och frågar KFM om det finns några. Dessa uppgifter är offentliga vilket är helt sjukt. Dock tror jag de raderas efter ett år.

Det står inget om förelägganden när man får upplysningskopia från Creditsafe. Jag har hög kreditvärdighet trots att jag vet att det finns föreläggande. :)

Det står inget om förelägganden när man får upplysningskopia från Creditsafe. Jag har hög kreditvärdighet trots att jag vet att det finns föreläggande. :)
Det beror på att det enligt lag inte får ingå i en kreditupplysning så länge inte KFM gett utslag, eller det fastställts i domstol. Det finns dock inget som säger att de inte kan ringa KFM och fråga.

Det beror på att det enligt lag inte får ingå i en kreditupplysning så länge inte KFM gett utslag, eller det fastställts i domstol. Det finns dock inget som säger att de inte kan ringa KFM och fråga.
Stämmer precis, KFM sparar allt i 3 år och det är offentlig handling. Som sagt var så hamnar det inte i de olika upplysningsföretagens register, det vore olagligt innan skulden är fastställd. Däremot kan de, som du skriver, ringa direkt till KFM och få besked.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp