Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som fått avbetalningsplan med vivus? Kan ej betala tillbaka 54k

Annars är mitt råd släpp lånet till inkasso. Kommer med största sannolikhet till Gothia och där kan du be om avbetalningsplan.

Skicka ett mail till dem och säg att du har fått betalningssvårigheter men vill lägga upp en plan. Jag gav ett förslag på 3 000 i 12 mån och min skuld var på 29 000. Fick till svar att dem kunde erbjuda mig 2 900 i 10 månader. Även andra här har gjort detta den senaste tiden och fått igenom väldigt snälla planer.

Släpp skiten vidare, jag släppte Vivus, Credifi och Lumify på sammanlagt 110K allt hamnade på Gothia efter drygt 2 månader. Har fått en avbetalningsplan på 4500kr i månaden, hade turen att få prata med två vänliga tjejer.

Fick ett Mail idag efter nästan 1.5 månad med total tystnad - Fler som har fått den här men ändå fått det till inkasso?

Bilagor

• IMG_0119.jpeg
    IMG_0119.jpeg
    625.6 KB · Visningar: 257
Fick ett Mail idag efter nästan 1.5 månad med total tystnad - Fler som har fått den här men ändå fått det till inkasso?
Hahaha ursäkta att jag skrattar men att de fortsätter med dessa mejl! Det står så fint att ring så hittar vi en lösning men det enda de gör när man ringer är att hota med Kf om man inte betalar.

Mitt råd är gör inget och låt de skicka till inkasso. Att de finns kvar är en stor skam

Jag som många andra fick mycket hot etc när jag ej kunde betala och mejlade ringde etx om att få en bättre plan, de nekade och nekade men sen hände något vet inte vad men efter 11 dagar sen med betalningen. Skrev de tillbaka tillslut och gick med på en räntefri plan som jag skulle följa
Känns lite som de e lite som slumpen de hjälper men chansa va på dem hela tiden, annars låter du det bara gå till gothia inkasso

De och Lumify-familjen kör även dyraste förseningsräntan på 39%.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp