Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som fått 45 000 beviljat på ferratum?

Jag fick sms inatt om att ferratum gjort en utbetalning av min beviljade kredit.
Dock har inget kommit ännu. Va beror det på? Kan de va för swedbanks störningar?
Högst sannolikt att det beror på Swedbanks driftstörningar.
Senaste gångerna jag tagit ut fr krediten så har det inte ens gått 15 min fr sms.et att pengarna är utbetalda tills pengarna fanns på kontot. Har också Swedbank.

Om dem gör en utbetalning under helgen. Ska de inte nå mitt konto under helgen?
Ja.

När betalas det ansökta lånet ut?
Utbetalningen görs direkt när din ansökan blivit godkänd och du får ett SMS när ditt lån har betalats ut.
Om du har konto hos Nordea, Swedbank, Handelsbanken eller SEB har du pengarna tillgängliga på ditt konto direkt. Har du konto i annan bank, och utbetalningen sker en helgfri vardag gäller följande:
Innan 09:00: pengarna finns på ditt konto samma dag
Mellan 09:00-13:00: pengarna finns på ditt konto nästkommande bankdag, på förmiddagen
Efter 13:00: pengarna finns på ditt konto nästkommande bankdag, på eftermiddagen.

Fick 40k hos ferratum för någon månad sedan. Inte kunnat betala av något på skulden än så nu jagar dom mig dygnet runt vardag som helg...

Fast om du inte kan betala redan efter en månad kan jag förstå. Det är ju liksom inte gåvor dom jobbar med.

Dom flesta tar nog dessa extremt dyra lån för att det inte finns någon annan utväg. Om man får betalningsproblem efter 1 eller 10 månader kan nog kvitta.

Dom flesta tar nog dessa extremt dyra lån för att det inte finns någon annan utväg. Om man får betalningsproblem efter 1 eller 10 månader kan nog kvitta.
Visst är det så.
En nödkredit som är sista utvägen.

Fast om du inte kan betala redan efter en månad kan jag förstå. Det är ju liksom inte gåvor dom jobbar med.
Det förstår nog alla.
Inga gåvor precis utan ett lån som tas när inget alternativ finns.
Ockrare är det.
Så himla glad att man är av med skiten och vill aldrig se dessa lån igen.
Som en anhörig sa till mig får eksem av dom.
Och undrade naturligtvis hur jag kunde ta nått dyligt:(

Verkar vara väldigt individuellt när de erbjuder höjning. Betalt in 3 fakturor nu i tid och i god tid vill säga men har inte fått ett erbjudande än. Haft 35.000:- hos dem sedan den 27:e december.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp