Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som fått 45 000 beviljat på ferratum?

Typ samma som mig men inte fått upp nåt, märkligt haha

Jag har en beviljad kreditbelopp hos Ferratum på 8000 kr. Jag har varit kund hos dem sedan 17/9 2019. Jag har utnyttjat en liten del av krediten och jag betalar av på den månadsvis. När jag ringde till deras kundservice så sa de att man kan höja krediten redan efter tre månadsinbetalningar. Stämmer det? Hur ser mina möjligheter ut att få höja krediten till tex 25000 kr?

Jag har en beviljad kreditbelopp hos Ferratum på 8000 kr. Jag har varit kund hos dem sedan 17/9 2019. Jag har utnyttjat en liten del av krediten och jag betalar av på den månadsvis. När jag ringde till deras kundservice så sa de att man kan höja krediten redan efter tre månadsinbetalningar. Stämmer det? Hur ser mina möjligheter ut att få höja krediten till tex 25000 kr?
Beror ju på hur kreditvärdig du är

Jag fick också första gången 8000 och sen tre betalningar -> 20.000 och sen tre betalningar igen till 25.000 men beror nog på. :)

Jag fick också första gången 8000 och sen tre betalningar -> 20.000 och sen tre betalningar igen till 25.000 men beror nog på. :)
Tack för svaret. Då hade handläggaren på kundservice rätt. Jag har 3,3 i UC betyg dvs bra kreditvärdighet (eller är det hos CreditSafe de tar upplysning?) så det borde väl inte vara något problem för mig att höja krediten till minst 20000? Eller tittar de i första hand på antalet skötta inbetalningar?

Alltså detta kan du se under ”min profil”. Det går per automatik så ser du inte att du inte kan höja finns det inget att göra.

Alltså detta kan du se under ”min profil”. Det går per automatik så ser du inte att du inte kan höja finns det inget att göra.
Tack för informationen. Kan man inte fuska sig fram en snabbare kredithöjning om man gör ett mindre uttag varje månad och betalar tillbaka hela det oanvända beloppet + ränta månaden efter? Man gör så varje månad tills de erbjuder den högsta krediten på 45000 kr då kredithöjningen baseras på antalet skötta inbetalningar. Uttaget gör man den 10:de varje månad då de har fakturaperiod mellan den 16:de och 14:de varje månad och de tillämpar en dagsränta som är på 0,1085 %.

Tack för informationen. Kan man inte fuska sig fram en snabbare kredithöjning om man gör ett mindre uttag varje månad och betalar tillbaka hela det oanvända beloppet + ränta månaden efter? Man gör så varje månad tills de erbjuder den högsta krediten på 45000 kr då kredithöjningen baseras på antalet skötta inbetalningar. Uttaget gör man den 10:de varje månad då de har fakturaperiod mellan den 16:de och 14:de varje månad och de tillämpar en dagsränta som är på 0,1085 %.
Du kan ju alltid prova. Första höjningen skedde rätt omgående för mig men nu går det lite mer segt. Antar att det är var 3:e månad som gäller på ett ungefär. 45000 är det ingen här inne som fått så vitt jag vet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp