Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som använt billender.com?

Enligt Klarnas chatt går det inte att få fram en faktura för köp gjorda med Klarnakortet, de jämförde det med när man betalar men sitt kort i butik, man får ingen faktura. Men det kan ändå vara bra att veta hur man får fram fakturan för delbetalningskontot så kan man betala den istället då.
Myra jag hittade precis min faktura i klarna appen. Kunde ladda ner den som PDF. Den ska gå och hitta genom delbetalningskonto fliken. Svårt att beskriva exakt hur men de går att få fram som PDF

Enligt Klarnas chatt går det inte att få fram en faktura för köp gjorda med Klarnakortet, de jämförde det med när man betalar men sitt kort i butik, man får ingen faktura. Men det kan ändå vara bra att veta hur man får fram fakturan för delbetalningskontot så kan man betala den istället då.
Klarnas chatt är som att skrapa på triss det är en chans på 1/1000000 att man får någon som faktiskt är kunnig på deras app och deras system.

Har du handlat på kortet och lagt om det till delbetalning?

Klarnas chatt är som att skrapa på triss det är en chans på 1/1000000 att man får någon som faktiskt är kunnig på deras app och deras system.

Har du handlat på kortet och lagt om det till delbetalning?
Jag har två fakturor som jag inte får lägga till delbetalningskontot och i första hand är det en av dem jag tänkte lägga in i billender men det går inte utan "faktura".

Billender har börjat med inloggning med bank id och kommer tydligen snart att släppa en app.

Det som återstår att se är om de numera kommer att ta en ny upplysning varje gång man lägger in en faktura, det har de inte gjort hittills. För de har ändrat om texten på sin sajt, att de betalar en faktura om man inte har betalningsanmärkningar och har god ekonomi (nåt sånt).

Från början sa de att det bara tas en upplysning när man blir godkänd som kund.

Har bara vågat använda tjänsten en gång pga vill inte offra någon onödig bisnode FF på 1500 spänn. Men då kanske man kan lägga in en ny faktura då om dom bara tar en bisnode första fakturan?

Har bara vågat använda tjänsten en gång pga vill inte offra någon onödig bisnode FF på 1500 spänn. Men då kanske man kan lägga in en ny faktura då om dom bara tar en bisnode första fakturan?
Så har det varit hittills, har lagt in ett 20-tal fakturor som de betalat, det dras ett belopp via autogiro den 25 varje månad. Bara en upplysning.

Men nu såg jag att de ändrat texten och det är lite luddigt formulerat huruvida de ska göra en ny upplysning vid varje tillfälle man lägger in fakturor eller inte.

Så det bästa är att mejla och fråga så slipper du obehagliga överraskningar. Å andra sidan låter det inte klokt om de skulle ändra till att en ny upplysning tas varje gång, då skulle typ ingen vilja använda deras tjänst.

Ett tips är om du har Bisnodetjänsten ” Min Upplysning ” så kan du aktivera bedrägeri spärr så kan inte någon upplysning tas, spärren försvinner automatiskt efter några veckor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp