Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som använt billender.com?

Jag mejlade dem och fick detta svaret:

Hej ****

Vi tar alltid Mikro-UC, men det verkar som om UC tillfälligt har klassat oss fel, vilket gör att kreditbetyget har påverkats hos våra kunder (trots att det bara är en Mikro-UC). Då UC är långsamma med att rätta till detta kommer vi byta till Bisnode, förhoppningsvis i morgon eller onsdag. Vill du vara på den säkra sidan, så vänta tills dess.

Det tar en uc mikro om du tittar på ucn då den bara visar om du har anmärkningar eller inte. MEN den registreras som synlig. Men inte för alla tydligen?? Men det blev det för mig och jag ifrågasatte billender om det som tog upp det med UC. UC tog sedan bort den med påståendet att billender felinformerat. Jag förstår fortfarande inte om det var billender eller uc som gjort fel?? Vad gäller? När blev uc mikro synlig? Brukar en mikro uc från tex Telia bli synligt registrerad. ni som vet?
Dom skriver att det är en sån UC som man får vid ansökningar i mobilabonnemang UC90. Det är en riktigt förfrågan. Tror Billender menade att det är en mindre upplysning (vilket stämmer) men den syns som en vanlig förfrågan

Dom skriver att det är en sån UC som man får vid ansökningar i mobilabonnemang UC90. Det är en riktigt förfrågan. Tror Billender menade att det är en mindre upplysning (vilket stämmer) men den syns som en vanlig förfrågan

Känns som dom inte tänkt igenom sin affärsidé. Bisnodeförfrågan är det inte många som för 2500:- Plus att som dom skrev på sin hemsida innan jul så verkade det som att det skulle vara något stort, vilket det inte blev. Jag ger detta företag fram till Påsk sen lägger dom ner

Det var ju lite f*n så att säga. :(

Har man redan blivit godkänd som kund så kommer de inte göra en ny upplysning nästa gång man lägger in räkningar sa de till mig.

Kan du gå in lite mer på varför? På papret låter tjänsten intressant i nödfall. Jag kanske missat något.
Om du läser längre bak i tråden så förstår du vad jag menar, mycket strul med UC, verkar som dem tar Bisnode nu och är nog inte många som vill offra en förfrågan hos Bisnode för en kredit på 2500kr. Den dagen dem fixar samma tjänst som Collector Betalkoll så kanske det blir intressant.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp