Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som använt billender.com?

Nekad här dem tog väll upplysning antar jag

Nej, de tar ingen upplysning. Kollar bara dina transaktioner och kfm...

”Vi gör ingen kreditupplysning eller UC. Det kommer inte synas någonstans att du använt Billender och du kommer inte få någon omfrågekopia. Vi bygger istället vårt beslut på den data vi får genom Tink och din bank. Dvs information från ditt kontoudrag. Vi kollar också med Kronofogden så att du inte har skuldsaldo eller några aktiva ärenden.”

Hur lång tid tog det innan ni fick bekräftelse mejl?

Nej, de tar ingen upplysning. Kollar bara dina transaktioner och kfm...

”Vi gör ingen kreditupplysning eller UC. Det kommer inte synas någonstans att du använt Billender och du kommer inte få någon omfrågekopia. Vi bygger istället vårt beslut på den data vi får genom Tink och din bank. Dvs information från ditt kontoudrag. Vi kollar också med Kronofogden så att du inte har skuldsaldo eller några aktiva ärenden.”

Hej okej nej fick svar nu från dem att jag fick dålig lön förra månaden haft bra lön varje månad innan men pga en dålig månad avslag

Hur lång tid tog det innan ni fick bekräftelse mejl?

Första fakturan fick jag bekräftelse efter 2h. Andra fakturan jag la in har jag ej fått än. Men jag chattade med dom och dom sa att do håller på o ringer till KF manuellt för att få besked om man har skuldsaldo etc.

Läste också att man kan förlänga deras faktura för 60kr med 30 dagar till. Verkar bra det här.

Ni som fakturorna betalda, har ni fått dom betalda? Jag har fortfarande inte sett att mina två blivit betalda än.

Första fakturan fick jag bekräftelse efter 2h. Andra fakturan jag la in har jag ej fått än. Men jag chattade med dom och dom sa att do håller på o ringer till KF manuellt för att få besked om man har skuldsaldo etc.

Ned fom köerna...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp