Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som är insatt i detta med Ackord till banker?

Hej!

Ska nu i Oktober försöka få ett samlingslån.. Mina skulder totalt är 210000. Bara hos SEB (deras kreditstödsavd.) har jag ca 125k. Tänkte jag skulle försöka ragga ner beloppet lite och få mer över.. Har fått beviljat ackord förut men då hos Inkassobolag. Undrar om nån har erfarenhet av banker och ackord..??

Om det är en gammal skuld som du inte skött kan det tänkas att de skulle kunna gå med på att sänka beloppet för att minimera sina förluster, men låter inte så i och med att du är på jakt efter ett samlingslån?

Vi testade detta hos Nordea, dom tackade nej till pengarna, vilket var ganska mycket

Om det är fler än en bank så kan dom dessutom kräva att alla ska gå med på samma deal, dvs SEB kanske kan tänka sig att ta en förlustsmäll på 10% av skulden eller vad det nu kan vara, men bara om nordea, santander och vilka nu andra man har lån hos gör likadant, och det kan vara så att dom korsvis kommer kräva intyg från de andra bankerna på att man köper det hela.

Är du ute efter ett samlingslån verkar det ur affärsmässigthetssynpunkt kanske lite dumt att gå med på en nerskrivning, när du ändå liksom tänkt låna pengar på nytt (hopbakslånet)
Spontant tror jag inte bankerna går med på det, jag antar att du skött lånen so far, och att medge ett ackord på en välmående kredit verkar dumt. möjligen inkassobolag som köpt skulderna kan kanske göra det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp