- Meddelanden
- 2 049
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Varit arbetslös en tid och har inväntat besked från a-kassa. Detta har nu inkommit och ärendet är redan beslutat. Men jag har sett att de helt missat min jämkning vilket resulterar i mycket mindre pengar. Eftersom utbetalningen nu är gjord för flera månader tillbaka har jag alltså gått miste om dessa pengar då a-kassan säger att de inte kan göra något åt skatten.
Vad har jag för alternativ?
Man kan tycka att det inte spelar roll men det gör det. Pengarna kommer ju slukas upp av Skatteverket till skulder pga utmätning. Jag har den sämsta a-kassan så har bara grundersättning så pengarna hade jag behövt för att inte hamna under existensminimum.
Kan Skatteverket reglera detta. Betalningen kommer nu på torsdag.
Hade blivit väldigt tacksam om någon satt inne med lite info om vad jag kan göra.
Vad har jag för alternativ?
Man kan tycka att det inte spelar roll men det gör det. Pengarna kommer ju slukas upp av Skatteverket till skulder pga utmätning. Jag har den sämsta a-kassan så har bara grundersättning så pengarna hade jag behövt för att inte hamna under existensminimum.
Kan Skatteverket reglera detta. Betalningen kommer nu på torsdag.
Hade blivit väldigt tacksam om någon satt inne med lite info om vad jag kan göra.