Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som är duktig på jämkning eller jobbar på Skatteverket?

Varit arbetslös en tid och har inväntat besked från a-kassa. Detta har nu inkommit och ärendet är redan beslutat. Men jag har sett att de helt missat min jämkning vilket resulterar i mycket mindre pengar. Eftersom utbetalningen nu är gjord för flera månader tillbaka har jag alltså gått miste om dessa pengar då a-kassan säger att de inte kan göra något åt skatten.

Vad har jag för alternativ?
Man kan tycka att det inte spelar roll men det gör det. Pengarna kommer ju slukas upp av Skatteverket till skulder pga utmätning. Jag har den sämsta a-kassan så har bara grundersättning så pengarna hade jag behövt för att inte hamna under existensminimum.

Kan Skatteverket reglera detta. Betalningen kommer nu på torsdag.

Hade blivit väldigt tacksam om någon satt inne med lite info om vad jag kan göra.

Det skulle vara förtida återbetalning för tax 2024,det tror jag inte är möjligt.

Det du kan göra är att ändra i din jämkning, nu har du (delar av) siffrorna för januari, får du ihop resten av siffrorna så kommer den uteblivna jämkningen på utbetalningen du har på g nu att fördelas på resten av årets utbetalningar.

Det skulle vara förtida återbetalning för tax 2024,det tror jag inte är möjligt.

Det du kan göra är att ändra i din jämkning, nu har du (delar av) siffrorna för januari, får du ihop resten av siffrorna så kommer den uteblivna jämkningen på utbetalningen du har på g nu att fördelas på resten av årets utbetalningar.
Jag måste alltså skicka en ny ansökan om jämkning? Eller eventuellt ringa imorgon och se om dom kan hjälpa mig över telefon. Det är andra gången på kort tid där slarv från både KFM och a-kassa gjort att jag får ut under existensminimum. Man borde fasen kunna kräva mer alltså.

Jag måste alltså skicka en ny ansökan om jämkning? Eller eventuellt ringa imorgon och se om dom kan hjälpa mig över telefon. Det är andra gången på kort tid där slarv från både KFM och a-kassa gjort att jag får ut under existensminimum. Man borde fasen kunna kräva mer alltså.

A-kassan bör inte kunna justera en utbetalning på det viset i efterhand, jag är dock inte säker.
Inte ny, jag tror du kan ändra på den som ligger på skatteverkets hemsida, ganska säker på att man inte har annat val där.

A-kassan bör inte kunna justera en utbetalning på det viset i efterhand, jag är dock inte säker.
Inte ny, jag tror du kan ändra på den som ligger på skatteverkets hemsida, ganska säker på att man inte har annat val där.
Aha, ska kika på det. Tackar!

Det går att göra en ny jämkning utifrån den nya situationen, dvs där det framgår hur mycket inkomst och skatt du redan fått. Har du betalat för mycket skatt i januari så blir det ännu mindre att betala resterande månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp