Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som är duktig på arbetsrätt?

ringde a kassan och hörde, dom sa att det inte skulle ge några problem.
Min arbetsgivare säger även att jag har min uppsägningstid och att jag i så fall blir uppsagd pga arbetsbrist, och inte att jag sagt upp mig.
Va bra då går de bara på att du blir uppsagd och blundar för att du faktiskt tackat nej till ett jobb men skall man hårddra det var du ju inte arbetslös när du gjorde det (om du gör det) vilket förmodligen är "räddningen"

Va bra då går de bara på att du blir uppsagd och blundar för att du faktiskt tackat nej till ett jobb men skall man hårddra det var du ju inte arbetslös när du gjorde det (om du gör det) vilket förmodligen är "räddningen"

Inte för att vara den, men förstod 0 av ditt inlägg :D

Inte för att vara den, men förstod 0 av ditt inlägg :D
Personen är anställd.
Dennes arbetsuppgift försvinner.
Innan arbetsgivaren säger upp måste den undersöka om det finn en omplacering.
Innan man blir uppsagd blir man erbjuden den eventuella tjänsten som finns.
Tackar man nej blir man uppsagd.

Säger jag upp mig själv eller påverkar så jag blir avskedad eller uppsagd på grund av personliga skäl får jag nästan alltid förlängd karens på A-kassan som "straff", jag är osäker men TS har ju fått uppgiften att tacka nej till omplacering och istället bli arbetslös inte klassas som du tackat nej till arbete.

Om jag är arbetslös och går på A-kassa och får erbjudande om arbete som är skäligt men tackar nej och A-kassan får vetskap om det kan jag få "straff" för det.

Personen är anställd.
Dennes arbetsuppgift försvinner.
Innan arbetsgivaren säger upp måste den undersöka om det finn en omplacering.
Innan man blir uppsagd blir man erbjuden den eventuella tjänsten som finns.
Tackar man nej blir man uppsagd.

Säger jag upp mig själv eller påverkar så jag blir avskedad eller uppsagd på grund av personliga skäl får jag nästan alltid förlängd karens på A-kassan som "straff", jag är osäker men TS har ju fått uppgiften att tacka nej till omplacering och istället bli arbetslös inte klassas som du tackat nej till arbete.

Om jag är arbetslös och går på A-kassa och får erbjudande om arbete som är skäligt men tackar nej och A-kassan får vetskap om det kan jag få "straff" för det.

1. Du är anställd
2. Du blir omplacerad och tackar ja till nya tjänsten = du är fortfarande anställd
3. Du tackar nej till den nya tjänsten = du väljer själv att avsluta din anställning
Att själv välja att avsluta sin anställning är inte = att bli uppsagd.
Det finns hur mycket som helst om detta på t ex de olika fackförbundens hemsidor. Bara att googla.

1. Du är anställd
2. Du blir omplacerad och tackar ja till nya tjänsten = du är fortfarande anställd
3. Du tackar nej till den nya tjänsten = du väljer själv att avsluta din anställning
Att själv välja att avsluta sin anställning är inte = att bli uppsagd.
Det finns hur mycket som helst om detta på t ex de olika fackförbundens hemsidor. Bara att googla.
Eller så struntar jag i att googla då jag jobbar med det dagligen.

Om företaget vill ta bort en tjänst för de inte har behov av den och du tackar nej till erbjudandet om omplacering så skall du bli uppsagd på grund av arbetsbrist.

Om företaget vill ta bort en tjänst för de inte har behov av den och du tackar nej till erbjudandet om omplacering så skall du bli uppsagd på grund av arbetsbrist.

Du vet att du skriver olika svar i olika inlägg? Kan bli lite förvirrande för TS.

RIsken är ju även att jag inte klarar den nya tjänsten och då kan dom säga upp mig på personliga skäl....

RIsken är ju även att jag inte klarar den nya tjänsten och då kan dom säga upp mig på personliga skäl....
Eftersom att kollektivavtal saknas och du inte är medlem i facket så är du väldigt utlämnad.
Du verkar inte vilja jobba kvar på arbetsplatsen och verkar söka motivation till att tacka nej till omplaceringen.
Har du sökt några nya jobb sedan du fick beskedet?
Vad är din plan om du tackar nej?
Varför inte ta chansen att testa det nya? Du kan ju alltid fortsätta söka jobb men blir en erfarenhet rikare?

Eftersom att kollektivavtal saknas och du inte är medlem i facket så är du väldigt utlämnad.
Du verkar inte vilja jobba kvar på arbetsplatsen och verkar söka motivation till att tacka nej till omplaceringen.
Har du sökt några nya jobb sedan du fick beskedet?
Vad är din plan om du tackar nej?
Varför inte ta chansen att testa det nya? Du kan ju alltid fortsätta söka jobb men blir en erfarenhet rikare?

För att jag tror inte jag klarar av den rollen som erbjuds.
Jag har börjat söka andra jobb, liknande min it roll.

För att jag tror inte jag klarar av den rollen som erbjuds.
Jag har börjat söka andra jobb, liknande min it roll.
Din arbetsgivare har ju en skyldighet att ge dig adekvat utbildning för rollen som erbjuds.
Har du fått någon plan på detta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp