Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon med erfarenhet av särskild postadress vid lån?

Hej,

Jag behöver ta ett lån där det inte finns möjlighet för de som bor på den adress jag är folkbokförd på får reda på det.

Någon med erfarenhet av särskild postadress?

Är det dit eventuella utskick från banken kommer om jag anger en sån?

Hej,

Jag behöver ta ett lån där det inte finns möjlighet för de som bor på den adress jag är folkbokförd på får reda på det.

Någon med erfarenhet av särskild postadress?

Är det dit eventuella utskick från banken kommer om jag anger en sån?

sök ett lån där allt sköts digitalt?

Gissningsvis så ger förekomsten av särskild postadress sämre UC-betyg. Det är väl mest uteliggare och förbrytare som har sådan. Men annars är det riktigt att om man har en sådan, så är det dit posten kommer.

Jag hade en postbox för ett par år sen när jag bodde i andra hand och lät alla fakturor och inkassobrev skickas dit. Var inga som helst problem.

Banker skickar väl bara till folkbokföringsadress.

Banker skickar väl bara till folkbokföringsadress.

Hur får de då kontakt med folk som har särskild postadress? Man har ju vanligen inte det för att dölja för frugan att man lånar pengar, utan för att man faktiskt inte kan få post på annat sätt.

Nu tror jag som sagt att den särskilda postadressen i sig är ett rätt stort hinder för att få lån, men om man redan är kund i banken och de behöver skicka post, så skickar de förstås den på ett sätt så att de tror att den kommer fram...

Hur får de då kontakt med folk som har särskild postadress? Man har ju vanligen inte det för att dölja för frugan att man lånar pengar, utan för att man faktiskt inte kan få post på annat sätt.

Nu tror jag som sagt att den särskilda postadressen i sig är ett rätt stort hinder för att få lån, men om man redan är kund i banken och de behöver skicka post, så skickar de förstås den på ett sätt så att de tror att den kommer fram...
Enligt Skatteverket kan man både ha en folkbokföringsadress och särskild postadress:
https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/flyttanmalan/sarskildpostadress.4.3aa8c78a1466c5845873561.html

Ja visst, men man har ju som regel det för att man inte kan ta emot post där man är folkbokförd (för att man exempelvis sitter inne), så nyttan med att skicka post till folkbokföringsadressen när en särskild postadress finns kan diskuteras.
Det finns digitala tjänster som exempelvis Brevia. Har själv funderat på en sådan tjänst eftersom våra brevbärare är extremt slarviga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp