Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon med erfarenhet av löneutmätning eller exekutiv aktion.

Hej!
Nu har de kommit till stunden ja inte lyckas hålla ihop ekonomin.
i veckan kom första brevet från kronofogden att en skuld har inkommit till dom. Skulden ligger på 80.000 kr vilket ja självklart inte har att betala in.
Det är så att jag har en bostadsrätt, här bor även mina barn (alla under 10 år) och nu undrar jag om någon har någon erfarenhet av en sån här sits.
Tror nu att jag kan få löneutmätning tills mina skulder är på 0 eller brukar dom vara rätt hårda och vill ha in pengar snabbt och sälja?
ja kommer ju ha anmärkning så jag kommer inte kunna hyra någon lägenhet heller. :(

Är det 80.000 som det handlar om totalt utöver bostadslånet eller finns det fler lån som kommer gå till KFM?

Vad är utrymmet i bostaden (Procent belånat av värdet)? Kan du inte boka möte på måndag med banken där du har bostadslånet och ta ut 80.000 till på bostaden för att lösa det innan du får anmärkning?
Sen be om amorteringsfritt på huset ett tag.

De flesta har just nu att man kan få tillfälligt amorteringsfritt på bostadslånet. Har en vän som fick det pga att hon var ensamstående med barn och räntekostnaderna åt upp ekonomin (vet inte om det är så i ditt fall).

https://www.handelsbanken.se/sv/privat/bolan/amortering/amorteringsfritt

Handelsbanken var bara ett exempel, men många banker har "tillfälligt amorteringsfritt" alternativ.

Om det inte är för sent så testa det.

1. Boka möte med banken du har bostadslån hos.
2. Utöka bostadslånet med 80.000 om möjligt (eller mer om du har andra lån som behöver täckas), innan anmäkning kommer för att betala dom du är skyldig.
3. Kontakta banken någon vecka senare igen och fråga om amorteringsfritt bostadslån under 2024.

Är det 80.000 som det handlar om totalt utöver bostadslånet eller finns det fler lån som kommer gå till KFM?

Vad är utrymmet i bostaden (Procent belånat av värdet)? Kan du inte boka möte på måndag med banken där du har bostadslånet och ta ut 80.000 till på bostaden för att lösa det innan du får anmärkning?
Sen be om amorteringsfritt på huset ett tag.

De flesta har just nu att man kan få tillfälligt amorteringsfritt på bostadslånet. Har en vän som fick det pga att hon var ensamstående med barn och räntekostnaderna åt upp ekonomin (vet inte om det är så i ditt fall).

https://www.handelsbanken.se/sv/privat/bolan/amortering/amorteringsfritt

Handelsbanken var bara ett exempel, men många banker har "tillfälligt amorteringsfritt" alternativ.

Om det inte är för sent så testa det.

1. Boka möte med banken du har bostadslån hos.
2. Utöka bostadslånet med 80.000 om möjligt (eller mer om du har andra lån som behöver täckas), innan anmäkning kommer för att betala dom du är skyldig.
3. Kontakta banken någon vecka senare igen och fråga om amorteringsfritt bostadslån under 2024.

Allt har gått för långt så en sån enkel väg finns inte.
det finns fler lån men om dom går till inkasso och dom ger mig en bra betalplan så låter ja de stanna på inkasso.
det här lånet var från TF bank och gick till Lowell, fick prata med en riktigt otrevlig gubbe som jobbade där och han hade ingen förståelse alls.
han gav mig ett ”erbjudande” på 3 månaders avbetalning. Alltså 27000 kr i månaden.
Jag skriver inte här för att de finns en enkel lösning utan jag skriver för att försöka lösa de utan att bli bostadslös.

Kan löneutmätning reglera på ett år så duger det

Kan löneutmätning reglera på ett år så duger det

hur säkert är de?
inte att jag inte litar på de du säger men finns de någon ”regel” för att det är så eller beror de på hur snälla dom är för tillfället?

hur säkert är de?
inte att jag inte litar på de du säger men finns de någon ”regel” för att det är så eller beror de på hur snälla dom är för tillfället?

Det kan såklart göras undantag om det är motiverat, men då måste dom motivera det, typ att du konstant byter arbetsgivare så fort du får löneutmätning.

hur säkert är de?
Hur stora skulder har du? Får du löneutmätning på 80.000 kan du ju inte betala på några andra lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp