Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon med erfarenhet av Forex och lösenkrav?

Hej,
Efter att ha lusläst de flesta inläggen här så tog jag mig i kragen och ansökte om ett samlingslån på 400.000kr på Advisa den 5 januari. Fick ett riktigt bra erbjudande från Forex med 3,95% ränta och lösenkrav. Jag mailade in enligt avtal på de lån som skulle lösas 2st på Santander och 1 på Nordax på totalt 380.000kr.

Den 7 januari såg jag att dem sökt mig och den 8 januari ringde jag upp och fick prata med en tjej på kundtjänst. Anledningen till att dem sökt var att kolla så att jag mailat in informationen på de lån som skulle lösas. Vilket jag hade gjort och då hittade tjejen det mailet. Hon skulle vidarebefodra detta till lånegruppen och tackade för sig.

Den 13 januari fick jag ett mail från Advisa som undrade om lånet var signerat alt kanske till och med fått det utbetalt. Meddelade att det var signerat och att jag pratat med dem den 8 januari. Fick till svar att inom 5 bankdagar borde det vara utbetalt.

Nu har det gått 12 dagar sen jag pratade med Forex och det har fortfarande inte hänt något.
Santander och Nordax är inte betalade, kommer inte in på Forex bank (ingen tillgång till intenetbank står det). Däremot så finns dem under autogiro på mitt konto som godkända.
Enligt avtalet så ska även första autogirobetalningen ske 27 januari tror jag det var, iallafall slutet på denna månad.

Tanken är att jag ska ringa och kolla med dem och höra vad som händer men tyvärr så har jag tappat rösten helt sen några dagar tillbaka så får vänta med det.
Så under tiden så tänkte jag kolla med er om någon har en aning om hur lång tid det brukar ta från att allt är signerat tills lånen är betalda?
Börjar bli en aningen orolig över att det har skitit sig helt och att det kommer att komma ett brev el dyl med ett avslag.

Hoppas på att ngn vet och tack för ett grymt forum!

Grattis! En av de bästa räntorna på marknaden just nu, samt att de har rak amortering vilket är det alla vill ha på ett stort lån!

Har inte jättemycket erfarenhet av banken, men det jag läst mig till så brukar de vara ovanligt sega med själva handläggningen samt utbetalning. Synd då de har en av de bästa räntorna och verkar inte vara jättestränga med förutsättningarna. Du har gjort ditt och då borde resten ligga på deras bord just nu.

Om du fick det beviljat med informationen du sökte med så borde det gå smärtfritt, jag hoppas på detta i alla fall då jag precis fick ett beviljat lån från dem förra veckan. Sökte också via Advisa. :)
Sökte 17 Jan, fick autogiro godkänt 18 Jan, så någonting har hänt för min del. Ingen har försökt att kontakta mig ännu dock.

Har grävt information, både här och google, men dessvärre inte hittat något nyttigt. Håller koll på denna tråden och uppdaterar om någontingf händer på min sida.

Vad hade ni båda för uc risk och andra förutsättningar?

Jag fick nog mitt beviljat pga medsökande, men här är förutsättningarna:

5,61% risk
7ff
Deklarerad inkomst 257k
138k blanco + 22k utnyttjat av 42k kredit, 2 kreditkort men 1 outnyttjat
Medsökande med 0,2% UC, 0ff samt 372k inkomst och bolån på 700k

Fick 350k beviljat med 3,59% ränta, bästa efter var Ica banken med 5,25, Ikano 6,82 och Santander 7,8

Update:

Ringde Forex och såklart ville de ha in massor av kompletteringar, men inte nog med det måste både jag och medsökande GÅ IN TILL EN FOREXBUTIK och göra kompletteringarna med legitimation... Detta faller då min medsökande är utomlands på ett ärende i minst 1-2 veckor nu.

De ville ha arbetsgivarintyg, lönespecar och kontoutdrag senaste 3 månaderna. Av oss båda. Samt att vi då måste in till en Forexbutik och göra detta. Tror det faller när de ser mitt kontoutdrag, inte för att jag är spelberoende eller något men eftersom jag går minus varje månad just nu för att jag bor dyrt och pendlar 9 mil om dagen i bil...

Funderar på att ringa Advisa och byta erbjudande.

Vet någon vilken bank som inte kräver kontoutdrag utav dessa: ICA, Ikano, Collector, Santander? Remember gav erbjudande med 12% ränta så tar helst inte dem.

Update:

Ringde Forex och såklart ville de ha in massor av kompletteringar, men inte nog med det måste både jag och medsökande GÅ IN TILL EN FOREXBUTIK och göra kompletteringarna med legitimation... Detta faller då min medsökande är utomlands på ett ärende i minst 1-2 veckor nu.

De ville ha arbetsgivarintyg, lönespecar och kontoutdrag senaste 3 månaderna. Av oss båda. Samt att vi då måste in till en Forexbutik och göra detta. Tror det faller när de ser mitt kontoutdrag, inte för att jag är spelberoende eller något men eftersom jag går minus varje månad just nu för att jag bor dyrt och pendlar 9 mil om dagen i bil...

Vet någon vilken bank som inte kräver kontoutdrag utav dessa: ICA, Ikano, Collector, Santander? Remember gav erbjudande med 12% ränta så tar helst inte dem.
Tror att det är en gräns på ca 5-7 dagar som man kan byta på sen måste ny ansökan göras tyvärr

Vilket jävla krångel. Byt bolag.

Update:

Santander och Collector och remember brukar inte ha lösenkrav eller andra kompletteringar (vissa gånger kanske)
Men vet att Ikano har lösenkrav om man valde samla (dem krävde lönespec och arbetsgivarintyg av mig också)
Ica är jag osäker på. Kan vara lösenkrav. Men va står det på erbjudandet?

Santander och Collector och remember brukar inte ha lösenkrav eller andra kompletteringar (vissa gånger kanske)
Men vet att Ikano har lösenkrav om man valde samla (dem krävde lönespec och arbetsgivarintyg av mig också)
Ica är jag osäker på. Kan vara lösenkrav. Men va står det på erbjudandet?

Har sökt väldigt mycket på forumet och som jag sett så har även Remember ibland krav på kontoutdrag. Tror dock att kompletteringar beror på ens förutsättningar, samt hur det ser ut på UCn och om lönen diffar mot deklarerad inkomst. Sedan är nog arbetsgivarintyg endast en bekräftelse för banken så de får sin säkerhet.

Kan inte se erbjudandena längre men jag ansökte om 350k och samla 75k, alla kreditkort och krediter utanför UC såsom klarna. Tänkte att mitt blanco på 125k hos SEB med medlemsränta kan få ticka på för räntan var förmånlig men att amortera lite fortare där bara.
Jag kommer kunna se erbjudandena igen när Forex avslutat sin handläggning enligt Advisa.
Det jag kommer ihåg dock var att Ica och Ikano hade lösenkrav, gör inte så mycket för min del då jag ändå tänkt att lösa krediterna med högre ränta. Får ändå 275k över att köpa bil och ha som buffert/investera över. :)

Det jag stör mig på är de som begär kontoutdrag! Det känns väldigt privat men jag kan förstå banken å ena sidan. Men med dessa förutsättningar och en medsökande som har en helt ren UC känns det som de spottar mig i ansiktet. Kan dock tänka mig att fler banker kommer behöva göra detta i framtiden då mycket fokus ligger på penningtvätt senaste tiden... Hur som så vill jag nu välja en bank som inte kommer begära kontoutdrag av mig och min medsökande, någon som har input på detta? Kanske ska skapa en egen tråd, haha.

Det står som sagt mellan ICA banken, Collector, Ikano och Santander som erbjuder förmånlig ränta. Vet att Santander betalar ut snabbt, någon som fått krav på kontoutdrag av dem?

@Terry_ Mjo... Det känns sådär, men en effektiv ränta på 3,62% och rak amortering känns dock väldigt attraktivt. De kanske bara vill se att man faktiskt har en inkomst?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp