Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Någon från Försäkringskassan som kan hjälpa mig?

Hej!
Jag behöver hjälp med en uträkning då chatgpt känns katastrof att använda vid just såna här uträkningar. Från maj förra året fick jag bostadsbidrag på 3400 kronor. Hyran var till en början 400 kronor högre än deras beräkning per månad under 8 månader. Sen årsskiftet är den 800 högre. Min inkomst per år är enligt deras beräkning 200.000 (jag studerar). Den var istället 148.000 enligt min deklaration. Har jag rätt till en retroaktiv utbetalning med dessa uppgifter och isåfall med hur mycket? Besvarar gärna fler frågor.
Tack!

Hade jag varit i dina skor skulle jag testa kontakta Försäkringskassan kring frågeställningen.

Hej!
Jag behöver hjälp med en uträkning då chatgpt känns katastrof att använda vid just såna här uträkningar. Från maj förra året fick jag bostadsbidrag på 3400 kronor. Hyran var till en början 400 kronor högre än deras beräkning per månad under 8 månader. Sen årsskiftet är den 800 högre. Min inkomst per år är enligt deras beräkning 200.000 (jag studerar). Den var istället 148.000 enligt min deklaration. Har jag rätt till en retroaktiv utbetalning med dessa uppgifter och isåfall med hur mycket? Besvarar gärna fler frågor.
Tack!
Det låter så, hjälpte en vän på liknande tema, hen fick pengar ngn vecka efter skatteåterbäringen

Hade jag varit i dina skor skulle jag testa kontakta Försäkringskassan kring frågeställningen.
Självfallet, men ibland vill man bara veta snabbt så man kan få lite hopp om livet. Det är ju stängt rätt många dagar.

Vet inte om du fått något svar , men du bör kunna få pengar retroaktivt eftersom din inkomst är lägre. Jag tolkar det som att det sköts autmatiskt.

Maxnivån för hyra är om man har två barn 5900 kronor, och det förmdodar jag att du redan betalar mer.

Om du får högre hyra påverkas inte bostadsbidraget om du redan ligger över gränsen för vad som räknas som högsta godtagbara hyreskostnad. I så fall behöver du inte skicka in några ändringar.

Gränserna är följande:

• familjer med 1 barn med boendekostnad över 5 300 kronor per månad
  • familjer med 2 barn och boendekostnad över 5 900 kronor per månad
  • familjer med 3 eller fler barn och boendekostnad över 6 600 kronor per månad.

Prova och göra en uträkning här.

Vet inte om du fått något svar , men du bör kunna få pengar retroaktivt eftersom din inkomst är lägre. Jag tolkar det som att det sköts autmatiskt.

Maxnivån för hyra är om man har två barn 5900 kronor, och det förmdodar jag att du redan betalar mer.
Har alltid gått på automatik för mig. När årsinkomsten redovisats så kommer ett brev om man fått för mkt eller lite. Sen får man då antingen en klump summa på kontot eller betala en summa

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp