Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Någon annan som tänker tillbaka?

Min resa börjar här och nu...
Med att sluta deppa och älta dåtid!

Har inte haft någon ro under hela helgen!

Jag har lånekostnader på 5000 kr, 2500 kr i raka amorteringar.

Om jag lägger in 5000 kr extra varje månad.
På 3 år har jag amorterat 270 000 kr + skattepengar=skuldfri.

Eget sparkonto: 2000 kr i månaden
72000 kr + (avkastning) på 3år
Eget sparande just nu: 20 000 kr i fonder

Min resa börjar här och nu...
Med att sluta deppa och älta dåtid!

Har inte haft någon ro under hela helgen!

Jag har lånekostnader på 5000 kr, 2500 kr i raka amorteringar.

Om jag lägger in 5000 kr extra varje månad.
På 3 år har jag amorterat 270 000 kr + skattepengar=skuldfri.

Eget sparkonto: 2000 kr i månaden
72000 kr + (avkastning) på 3år
Eget sparande just nu: 20 000 kr i fonder
Härligt! Kämpa på :)

Fler borde resonera så. Kan komma på ett antal utan vidare som verkar använda kfm som inkasso..

Det är inte så lätt kanske om man är i den situationen att man tömmer postlådan på sin höjd varannan vecka och kastar det mesta oöppnat. Jag har egentligen aldrig varit i den situationen att jag inte har haft råd att betala mina räkningar, och ändå så har jag säkert haft hundra betalningsanmärkningar.

Det är inte så lätt kanske om man är i den situationen att man tömmer postlådan på sin höjd varannan vecka och kastar det mesta oöppnat. Jag har egentligen aldrig varit i den situationen att jag inte har haft råd att betala mina räkningar, och ändå så har jag säkert haft hundra betalningsanmärkningar.

Jag förstår, ur kreditvärdighetssynpunkt är det ju ingen större skillnad på 20 eller 50 anmärkningar. Nu ska ju tvlicensen sättas på skattsedeln framöver, det kommer underlätta för många. Jag vet inte hur många jag skickat ut autogiropapper för radiotjänst, med svarskuvert och allt, bara så dom kan sluta lägga 600 kr i kvartalet till kfm..

Jag förstår, ur kreditvärdighetssynpunkt är det ju ingen större skillnad på 20 eller 50 anmärkningar. Nu ska ju tvlicensen sättas på skattsedeln framöver, det kommer underlätta för många. Jag vet inte hur många jag skickat ut autogiropapper för radiotjänst, med svarskuvert och allt, bara så dom kan sluta lägga 600 kr i kvartalet till kfm..

En kollega till dig ringde mig på jobbet en gång (inte för att störa mig där, utan för att jag inte svarade på min privata telefonen) och mer eller mindre bönade och bad mig om detta. En väldigt trevlig karl som verkade uppriktigt ledsen över att behöva plåga mig med sina utmätningar.

Nu har jag haft väldigt lite kontakt egentligen med Kronofogden, då det mesta har skötts över mitt huvud då jag varken svarat på brev eller i telefon, men de få som trots allt har lyckats nå mig har alla varit väldigt trevliga.

Någon annan som hatar sitt jobb och schemat?

Vill bara lämna allt och sluts. Men ekonomin är inte bra än :(
Ångrar min tid så sjukt mycket

Pala87, några andra funderingar vad du VILL jobba med istället?

Jag vill nog byta bransch helt. Är så trött på detta men samtidigt inget annat val än att jobba på så min ekonomi går runt

Mors dag idaf.
Vad gör man. Bryter ihop hos mamma, men får tillbaka väldigt mycket energi

Helmer, har jag fel för mig, men släppte du inte dina skulder redan i januari, men likväl har inget kommit från fogden?!??
Rätt uppfattat, totalt 6 delgivning och 2 anmärkningar men 0 skulddaldo. Inte har det bråttom inte men som Hope777 säger så är många krediter under uppsägning. Verkar vara ett slags konsumentskydd att de måste harva med inkasso o samtal etc en 3-4 månader innan de får skicka hela klabbet till KF. Känns dom skatten nu i juni är räddad Vart fall, för en drägligare sommar :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp