Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon annan som är dumsnäll?

Trodde det var nyttigt.
Hur kan det vara mycket kalorier i det?
Äter det inte själv men är det inte fisk o grönsaker o dopp i nån soja sås;)

Dom säger att det är mycket socker i riset!

Dom säger att det är mycket socker i riset!
Okej. Kolhydrater vet jag som det är mycket i både pasta ris o bröd.
Kanske är mer socker i detta ris men är det inte vanligt ris?
I uncle Bens ris är det knappt nått socker i alls.
Själv har jag smällt i mig en påse godis en sockerbomb;) men tappat några kilo sista tiden så för den skullen gör det inget.
Men socker är inte bra för kroppen:D

Jag har också varit "dumsnäll". Har tagit lån åt min sambo flera gånger för att betala hennes sms-lån och inkassokrav då hon saknat inkomst. Hon lovade mig att betala tillbaka direkt hon fick en inkomst. När den dagen kom hade hon dragit på sig nya sms-lån + att inkomsten (a-kassa) blev betydligt lägre än hon räknat med. Så av de pengar jag lånat ut till henne har jag inte fått tillbaka många kronor. Nu kanske det är så att man ska hjälpa varandra i ett förhållande men det har gått överstyr och nu sitter jag i skiten fullständigt med flera inkasso-avbetalningar och ännu mer på väg dit. Är ganska säker på att det blir kronofogden också inom en snar framtid.

Jo, jag var nog dumsnäll när jag i princip blev utkastad av min sambo sedan 19 år och han vägrade lösa ut mig med halva värdet av huset och jag inte orkade bråka om det. Jag fick ca 300000 och han ett hus värt 2,5 miljoner och ett lån på 1 miljon. Sedan var jag dumsnäll igen när jag blev medlåntagare när min nuvarande man sålde sitt hus med förlust. Plus en massa annat jag ställt upp med.

Barnen behöver typ att man orkar sätta på fingervantar lugnt och sansat med glad röst fast man har mycket att göra och har ont i kroppen. :D Att man är närvarande som du säger.
Exaaaaakt så :) och när det är nära bristningsgränsen för en att börja skrika och skälla hjälper det att påminna sig om att det på inget sätt är barnets fel, men det är lätt att det går ut över dem!

Jag har också varit "dumsnäll". Har tagit lån åt min sambo flera gånger för att betala hennes sms-lån och inkassokrav då hon saknat inkomst. Hon lovade mig att betala tillbaka direkt hon fick en inkomst. När den dagen kom hade hon dragit på sig nya sms-lån + att inkomsten (a-kassa) blev betydligt lägre än hon räknat med. Så av de pengar jag lånat ut till henne har jag inte fått tillbaka många kronor. Nu kanske det är så att man ska hjälpa varandra i ett förhållande men det har gått överstyr och nu sitter jag i skiten fullständigt med flera inkasso-avbetalningar och ännu mer på väg dit. Är ganska säker på att det blir kronofogden också inom en snar framtid.
Inte okej:( så tråkigt att höra:(
Därför är det viktigt att inte döma folk som hamnar i skiten med ekonomin.
Den här skyll dig själv stilen avskyr jag att höra likadant att man tycker synd om sig själv. Kan få mig att gå i taket.
Hoppas det löser sig för dig du är värd bättre :)

Jo, jag var nog dumsnäll när jag i princip blev utkastad av min sambo sedan 19 år och han vägrade lösa ut mig med halva värdet av huset och jag inte orkade bråka om det. Jag fick ca 300000 och han ett hus värt 2,5 miljoner och ett lån på 1 miljon. Sedan var jag dumsnäll igen när jag blev medlåntagare när min nuvarande man sålde sitt hus med förlust. Plus en massa annat jag ställt upp med.
Så tråkigt :(viket elände vi satt oss i och inte tänkt på konsekvenserna:(
Om jag fick göra om allt idag skulle jag naturligtvis göra helt annorlunda:(
Tänk om man fick en ny chans o ställa allt till rätta. Nu väntar tufft jobb med ekonomin och det är bara att gilla läget.
Är lite orolig för min man bara han jobbar jämt och är helt slut:(
Vi måste fixa räkningar som inte löneutmätning täcker varje månad:(
Och jag ska naturligtvis också jobba extra men måste jobba ca tre extra pass för att få ut mera:(
Har ett annat extra jobb på gång o hoppas komma igång snart.

Så tråkigt :(viket elände vi satt oss i och inte tänkt på konsekvenserna:(
Om jag fick göra om allt idag skulle jag naturligtvis göra helt annorlunda:(
Tänk om man fick en ny chans o ställa allt till rätta. Nu väntar tufft jobb med ekonomin och det är bara att gilla läget.
Är lite orolig för min man bara han jobbar jämt och är helt slut:(
Vi måste fixa räkningar som inte löneutmätning täcker varje månad:(
Och jag ska naturligtvis också jobba extra men måste jobba ca tre extra pass för att få ut mera:(
Har ett annat extra jobb på gång o hoppas komma igång snart.
När jag hamnade i löneutmätning till sist så släppte jag allt annat. I samma veva bestämde skatteverket att jag inte hade rätt att dra av för bilresor till och från jobbet så jag var tvungen att åka buss. Tog ca 80 min enkel väg. Och med en ettåring hemma var det inte svårt att besluta om att gå ned i arbetstid. Det innebar ju ingen skillnad ekonomiskt. Och när man vabbade blev det ju mer pengar i fickan. Man ställde om ganska snabbt och hittade alla knep att hålla kostnader nere. Tyvärr gick ju det mesta ut på att snåla på mig själv till förmån för alla andra. Och när det handlar om att planera inköp och laga mat från grunden och laga och återvinna så ligger det också på mig. Men nu börjar jag snart se ljusningen med 1,5 år kvar av skuldsaneringen!

När jag hamnade i löneutmätning till sist så släppte jag allt annat. I samma veva bestämde skatteverket att jag inte hade rätt att dra av för bilresor till och från jobbet så jag var tvungen att åka buss. Tog ca 80 min enkel väg. Och med en ettåring hemma var det inte svårt att besluta om att gå ned i arbetstid. Det innebar ju ingen skillnad ekonomiskt. Och när man vabbade blev det ju mer pengar i fickan. Man ställde om ganska snabbt och hittade alla knep att hålla kostnader nere. Tyvärr gick ju det mesta ut på att snåla på mig själv till förmån för alla andra. Och när det handlar om att planera inköp och laga mat från grunden och laga och återvinna så ligger det också på mig. Men nu börjar jag snart se ljusningen med 1,5 år kvar av skuldsaneringen!
Ja det är tufft. Helt klart man hittar vägar att hålla nere kostnader önskar man gjort det tidigare. Det går verkligen att leva billigt.
Och jag tycker inte synd om mig själv.
Är mest arg hur långt det gått.
Nu är det bara att se framåt tufft men inte omöjligt.
Gäller att aldrig ge upp.

Jag gjorde det samma både med min son och sambo. Det slutade med en utmattning som ledde till sjukskrivning. Jag släppte alla lån i den vevan då jag inte orkade kämpa mer. Detta var dörren till första gången i mitt liv som jag hamnat hos inkasso och sen hos Kfm.
Det bästa jag gjort med facit i hand.
Jag kallar mig inte för dumsnäll utan en ekonomisk idiot med oförmåga att säga nej.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp