Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nätlån/Granit inkasso,hur snabba är dom med kronofogden??

Hade ett sms lån hos nätlån som nu gått vidare till Granit inkasso/Catalunia Capial AB. Hade fått en avbetalningsplan som jag betalade på men räntan blev skyhögoch en månad fick jag u så lite med pengar så prioritera hyran o mat ist. Nu i aug fick jag brev om att om jag inte betalar hela summan skickar dom ärenden till kronofogden,har inte fått nå brev från kronofogden än:( Hur snabba är bolaget med att dom o driva in skulden??:(

Maila dom och förklara dig. Gjorde jag. Och då va det inga problem och förlänga avbetalningsplan. Dom är väldigt tillmötesgående.

Har du fått räkningen med en stor.röd lapp på?
Jag fick en där jag antingen betalar hela skulden inom 5 dagar. Annars skickade de till kfm och summan som då ska betalas stog på samma krav faktura.

Kanske ska testa att maila dom jag med då...har avbetalningsplan där som jag skulle betalt dubbelt på denna månad men får svårt med det....
Tussan du får gärna tala om hur det går...

Jo jag fick ett brev med en sån där röd lapp på men det va ca tre fyra veckor sen... o jag har ringt kronofogden men inget har kommit in där :(

Jag hade en avbetalningsplan hos dom som ja inte kunde följa pga av att ja blev utans pengar:( o då fick ja de där brevet suck... tänk omde gått te kronogogden redan,kan man ändå få en avbetalningsplan??:(

Jag hade en avbetalningsplan hos dom som ja inte kunde följa pga av att ja blev utans pengar:( o då fick ja de där brevet suck... tänk omde gått te kronogogden redan,kan man ändå få en avbetalningsplan??:(

Hur har det gått för dig? Sitter i samma situation själv då jag inte heller har haft möjlighet att följa avbetalningsplanen :(

Dom är rätt långsamma har jag erfarenhet av. Maila dom och försök få kontakt. Be dom lägga upp en ny plan, har gjort så själv nån gång minns jag. Men då måste du nog betala in en första avbetalning rätt omgående. Dom brukar gå att resonera med men är ju knöligt när man bara kan maila.

Ringde kronofogden i fredags och inget har kommit in till dom än:( så jag väntar tills det från dom kommit in så bestrider jag ärendet då o håller tummarna att de tar extra långt tid så ja hinner betala av det :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp