Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nätlån, gick till deras inkasso

Vem e Janne josefsson?? Tänk om dom kunde gö en dokumentär om alla sms bolag o hur jävligt de egentligen är.... helt ärligt så borde sms lån förbjudas:( Nån annan får gärna ringa o tipsa nå sånt där tv program..ja vill inte va me o skämma ut mig i tv med mina sms lån ush ja skämms redan nå oerhört :( ska spärra mej från alla bolag o aldrig mer ta nå sånt dumt lån mer..

Ska man förbjuda sms-lån så kan man lika gärna förbjuda cigaretter, spelbolag etc?
Bet365 som gör reklam frekvent i tv gjorde en vinst på £400m för 2015, mycket mer än sms-lånebolagen och de har garanterat satt många mer i skiten än vad smslånebolagen har gjort.

Sms lån är väl ok till en viss gräns men men många som tar sms lån har ju svårt o betala tebax dom..De e lätt o hamna i skuldfällan så blev de iaf för mig o många andra :(

Har ett lån hos Nälån som gick till deras inkasso sedan vidare till tingsrätten o där fick jag en avbetalning med 500 kr i månaden. Det som var konstigt var att jag fick inga fakturor utan via mail vad jag skulle sätta in det på o vilket bankgirot.
Detta gjorde att jag helt enkelt missade det en månad och då skickades det direkt till KF för utmätning. Jag sa då till om detta med fakturorna som inte kom eller påminnelse men det svar jag fick var att om jag betalade in 1500 kr så skulle dom dra tillbaka detta. Så blev då fallet, jag sa då också att jag får ju aldrig se om summan blir mindre då jag inte får några fakturor o berättade att jag betalat in en viss summa redan. Jo så var fallet men detta var ju lite speciellt fick jag till svar och fick reda på att nu var det bara 3000 kr kvar.
När jag sedan missade igen så fick jag samma svar att om jag betalade in 1500 kr så skulle dom dra tillbaka detta igen. Jag betalade bara in 500 kr denna gång och tänkte att resterande betalar jag i slutet av månaden.
Men då kom ett papper på en ny upprättad betalplan på 510 kr i månaden där summan var 3000 kr och jag ska betala det 8 ggr , alltså blir det ju över 4000 kr till att betala istället för dom 1500 kr jag nu skulle ha kvar på min skuld. Detta papper skulle skrivas under och skickas tillbaka och det har jag inte gjort! Tycker inte att det är rätt att göra så. Jag blir så arg hur dom gör inkassobolagen! Har redan fått påminnelse på dom 10 kr som jag inte betalade och en ny faktura för juli månad på 510 kr.
Vet ej vad jag ska göra??? Ska ju egentligen bara ha 1000 kr kvar på denna skuld!!! Om jag nu inte betalar det som står på fakturan så skickas väl det till KF och då är det väl 4000 kr plus alla avgifter och så och allt börjar om igen.
Kan dom verkligen göra så, skrev aldrig under nåt papper och har sparat alla mail!!!Jag är ju så nära att vara klar med denna skuld, orkar inte 8 månader till.........

Men fyfasen de låter som dom blåser dig:( Gör som ja sa om du betalat via din internetbank att skriv ut alla betalningar så har du ju faktiskt bevis på betalningarna som du gjort...

När ditt nät lån gick till kronofogden bestred du ärendet då? Hur ställde nätlån sig till de?

Jag har en avbetalnings plan hos dom nu men hade inte råd nu o betala så fråga om ja fick betala dubbelt nu sista juli men nä...dom skulle skicka de te kronofogden om ja inte betalar inom 8 dagar suck.

Ska man förbjuda sms-lån så kan man lika gärna förbjuda cigaretter, spelbolag etc?
Bet365 som gör reklam frekvent i tv gjorde en vinst på £400m för 2015, mycket mer än sms-lånebolagen och de har garanterat satt många mer i skiten än vad smslånebolagen har gjort.

Jag anser att det behövs både tydligare lagstiftning och större regleringar för att hantera lånemarknaden i Sverige. Kom ihåg att det var på detta sätt som till exempel bilbältet blev standard och att högre skatt på alkohol/tobak infördes för att främja folkhälsan. Dagens aggressiva spelreklam för online-betting håller på att ses över i och med utredningen om spelmonopolet, vilket jag tycker är positivt.

Lyckades sälja av en grej här hemma så jag fick ihop en slant o betalade in idag till nätlån "12 dagar sent"..mailade dom ang de och dom skulle avakta med o skicka till kronofogden och invänta min betalnig..phuuu!!!! Ja trodde dom redan skickat de till kronofogden:/ dom sa ju de.... kanske bara var ett hot.

Lyckades sälja av en grej här hemma så jag fick ihop en slant o betalade in idag till nätlån "12 dagar sent"..mailade dom ang de och dom skulle avakta med o skicka till kronofogden och invänta min betalnig..phuuu!!!! Ja trodde dom redan skickat de till kronofogden:/ dom sa ju de.... kanske bara var ett hot.
Det verkar som om det var tomma hot från deras sida men det är ju lika illa det du har ju mått dåligt av något som inte hände. Fy f-n som de behandlat dig med sådan skrämseltaktik.

Ja jag är otroligt glad att dom inte skicka de vidare...men att hålla på o hitta sådär ush :( hade ett lån hos dom för 3 år sen o då va ja lite sen med en betalning..vet inte hur många brev o meddelanden ja fick om hot med kronofogden osv :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp