Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nät lån vägrar ge uppskov på en betalning:( erfarenhet nån??

Jag har en avbetalnings plan på nät lån. Betalar en summa varje månad som ja gjort i 3 månader nu..har 3 månader kvar. Men just denna månad blev de ta kämpigt me ekonomin då jag fick en stor utgift. Jag mailade dom igår o fråga om ja fick lägga ihop 2 månads betalningar o betala dubbelt...men fick ett bestämt svar att nej de fick ja inte...dom sa dom skickar ut en påminnelse idag sen har ja 8 dagar på mig o betala...o efter de kronofogden....de va de svaret ja fick. Nån som haft me dom o göra? Är dom snabba på o skicka iväg till kronofogden??

Jag har en avbetalnings plan på nät lån. Betalar en summa varje månad som ja gjort i 3 månader nu..har 3 månader kvar. Men just denna månad blev de ta kämpigt me ekonomin då jag fick en stor utgift. Jag mailade dom igår o fråga om ja fick lägga ihop 2 månads betalningar o betala dubbelt...men fick ett bestämt svar att nej de fick ja inte...dom sa dom skickar ut en påminnelse idag sen har ja 8 dagar på mig o betala...o efter de kronofogden....de va de svaret ja fick. Nån som haft me dom o göra? Är dom snabba på o skicka iväg till kronofogden??

Förut hade de egen inkasso som var bra att ha att göra med. Vet inte om de har ändrat nu? Är det hos inkasso du har fått avbetalningsplan eller har det inte gått dit än?

Kanske också har att göra med nya lagar och regler.Det ändras ju hela tiden och kommer ny förslag och riktlinje.Men dom flesta inkasso brukar ju vara rätt bra att ha och göra med.

Har aldrig haft problem med dom, alltid fått skjuta på betalning när jag behövt. Kanske blivit hårdare som sagt men var i kontakt med dom häromdagen och fick ok att betala min juni faktura i juli så konstigt om dom gör skillnad på folk...

När jag skulle betala min faktura så frågade jag om jag kunde gå en avbetalnings plan o de va inga problem alls...betalade in i tid i 3 månader o nu 4e månaden frågade ja om ja kunde få betala den ihop me nästa dvs dubbelt men nej.... :(

När jag skulle betala min faktura så frågade jag om jag kunde gå en avbetalnings plan o de va inga problem alls...betalade in i tid i 3 månader o nu 4e månaden frågade ja om ja kunde få betala den ihop me nästa dvs dubbelt men nej.... :(
De brukar ju aldrig vara problem att betala dubbelt månaden efter.. :(

Tydligen så blev de så här fyfan:( de e lixom 5 tusen om dom skickar de te kronofogden suck..

Jag tror att det löser sig ändå.Hänger det på en dubbelbetalning i stället för en enkel så ger dom sig nog till slut,det är ju bara 1 extra månad det handlar om för deras del.Bara fortsätt jaga och tjarta på dessa skojare.

Får en hyfsad bra lån nu sista juli så ska betala dubbelt då plus en extra slant till dom..mer kan ja inte göra:/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp