Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När uppdateras UC 2024 vid skattesmäll

Hej, jag kommer ev få betala tillbaka på skatten i år. Hur funkar det, kommer uc uppdateras med 2023 inkomsten efter den är betald ? För har tänkt att Ansöka samlingslån i sommar. Eller blir den uppdaterad oavsett om man ej betalat in skulden ännu?

Brukar väl vara i augusti? Oavsett om du betalat eller ej

Det har väl tidigarelagts lite, oktober har jag för mig. Kolla skatteverkets hemsida är nog bästa rådet.

Deklarationerna kommer in på Kivra 4-8 Mars.

Godkänner man deklarationen digitalt utan ändringar innan 4 April så är det betalning senast 12 Juli som gäller.
Godkänner man deklarationen efter 4 april men innan deadline 2 maj så ska betalning vara hos Skatteverket 12 September.

Deklarationerna kommer in på Kivra 4-8 Mars.

Godkänner man deklarationen digitalt utan ändringar innan 4 April så är det betalning senast 12 Juli som gäller.
Godkänner man deklarationen efter 4 april men innan deadline 2 maj så ska betalning vara in 12 September.
Ok, men kommer 2023 inkomst synas på UC ifall jag ansöker lån tex juli/aug ?

Ok, men kommer 2023 inkomst synas på UC ifall jag ansöker lån tex juli/aug ?
Vet inte vad som gäller i år. En del nya rutiner, kommer heller inte ihåg vad som gällt tidigare om man har deklaration med restskatt. Vill minnas dom uppdateras senare hos UC än utan restskatt, men ta inte mitt ord för det.

Ok, och när ska skatteskulder betalas in som senast?

Om du inte vill betala ränta så är det antingen 13 februari eller 3 maj, beroende på om det är över eller under 30 000 som du skall betala. Allt över 30 000 börjar räntan räknas på från 14 februari. Om inte räntan spelar någon roll så kan du betala skulden inom 90 dagar från att du har fått slutskattebeskedet.

Någon som har koll på denna fråga för detta år? Hade hoppats kunna förbättra lånevillkoren i April.. Känns som att det står olika överallt.

Kommer få skattesmäll och jag kommer betala detta i April, förövrigt så har jag endast godkänt deklarationen utan ändringar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp