Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När tas skuldsanering bort från UC och kreditupplysningar efter avslut?

Såhär har jag tolkat det:

Anmärkningen för skuldsaneringen är 5 år sen försvinner den.

Men skuldsaneringen är 5 år + innevarande månad.

Så om man får inledande skuldsanering idag 12 maj 2025 så försvinner anmärkningen 12 maj 2030. Men saneringen räknas som klar efter 31 maj 2030. Varför det är så vet jag inte.

Kreditupplysningarna görs automatiskt från vissa borgenärer vid förändringar. Exempelvis att skuldsaneringsanmärknin försvinner.
Tusen tack till förklaringen

Det varierade mellan 4000-5000 i inkomst. Men det var också en skyhög inflation, med väldigt höga el och diesel priser, och en rejäl hyreshöjning. Vi pratar åren 22-23. Jag var klar med min betalplan maj 2023. Men som sagt avslag efter KFM utredningen
Men har jag förstått det rätt, även om betalplanen är på 3 år så måste du göra en omprövning ifall din inkomst ökar markant, tex 1år efter att själva betalplanen är slut?

Men har jag förstått det rätt, även om betalplanen är på 3 år så måste du göra en omprövning ifall din inkomst ökar markant, tex 1år efter att själva betalplanen är slut?
Japp! Du har ju fortfarande sanering i 5 år.
Sen är risken för ändrad betalplan om du haft enbart 3 år ganska låg skulle jag tro. Det är ju ofta pga sjukdom, ålder eller barn som gjort att du fått kortare betalplan. Men ompröva ska du ändå göra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp