Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När tas skulderna bort efter avslutad skuldsanering?

Min skuldsanering avslutades i början av september och den sista årliga utbetalningen gjordes nu i november. När tar inkassobolagen bort lånen från ”mina sidor”? Jag har läst här att de inte behöver göra det men anser att det är fel. De får ha sina egna register och sätta en spärr på mig eller nåt MEN jag är inte längre kund hos dem och vill att de avslutar mina ärenden. Har gått in på varenda bolag och skulderna finns kvar.

Skulle uppskatta om ni kunde dela med er era erfarenheter och vad jag kan göra åt detta.

Vill du verkligen ha bort dom får du be dom att ta bort dom. Vissa är villiga men inte alltid. Kom ihåg att hota med polisanmälan om någon försöker kräva dig skulder som ingick i skuldsaneringen.

Min skuldsanering avslutades i början av september och den sista årliga utbetalningen gjordes nu i november. När tar inkassobolagen bort lånen från ”mina sidor”? Jag har läst här att de inte behöver göra det men anser att det är fel. De får ha sina egna register och sätta en spärr på mig eller nåt MEN jag är inte längre kund hos dem och vill att de avslutar mina ärenden. Har gått in på varenda bolag och skulderna finns kvar.

Skulle uppskatta om ni kunde dela med er era erfarenheter och vad jag kan göra åt detta.
Dom behöver ju som sagt inte avsluta nått. Dom har däremot inte rätt att kräva betalt.
Tror ändå att de flesta rensar men inte på en gång. För mej tog det nog åtminstone fyra månader.

Dom behöver ju som sagt inte avsluta nått. Dom har däremot inte rätt att kräva betalt.
Tror ändå att de flesta rensar men inte på en gång. För mej tog det nog åtminstone fyra månader.
Då får jag ha tålamod och vänta in 1-2 mån innan jag kontaktar dem. Som sagt förstår om de vill ha sin ”egen lista” (i för sig vet jag inte i vilket syfte då man inte söker lån hos dem) men rent formalia är jag inte längre en inkasso kund. Vad är syftet överhuvudtaget att ”behålla mig”?

Vill du verkligen ha bort dom får du be dom att ta bort dom. Vissa är villiga men inte alltid. Kom ihåg att hota med polisanmälan om någon försöker kräva dig skulder som ingick i skuldsaneringen.
Det räcker väl med att bestrida skulden utan hot om polisanmälan?!

Men vad ska man belasta polisen med sånt trams för? Polisen har inget med det att göra.

Då får jag ha tålamod och vänta in 1-2 mån innan jag kontaktar dem. Som sagt förstår om de vill ha sin ”egen lista” (i för sig vet jag inte i vilket syfte då man inte söker lån hos dem) men rent formalia är jag inte längre en inkasso kund. Vad är syftet överhuvudtaget att ”behålla mig”?
Nja, formalia är att du är kund där om dom inte har lust att ta bort

Dom faller bort eftersom, men är lite manuellt arbete verkar det som. Gothia är bland dom segaste att ta bort skulden. Folk här har fått 5-6-7 månader innan Gothia försvinner.

Går även att maila inkasso, säga att skuldsaneringen är avslutad, sista utbetalningen är gjort.

Skriva någit i stil med att du pratat med KFM som tyckte det var märkligt att skulderna inte är borta och att jag fick rekommendation att kontakta er för att ta bort dom skulderna efter en månad om dom inte försvunnit.

Jag tänkte bara kolla om det är något ni missat eftersom ingen överklagan inkommit, annars önskar jag att ni tar bort skulden så att det inte blir några misstag. Känns obehagligt att skulden ligger kvar.

Hoppas att ni kan åtgärda det, återkoppla med kort bekräftelse. I övrigt önskar jag en trevlig fortsättning

Mvh,
Namn

Kfm tycker inte det är så himla märkligt.

Jag kommer avvakta några månader och sen skriva ngt kort om att det skulle kännas bra om de vänligen kunde ta bort skulderna i systemet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp