Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När suget och jävulen kommer (spel)

Jag spelar inte alls längre, och har inte ens ett sug för att spela. Även fast jag började spela när man säkert var runt 14-15 bast och är nu 36.
Spelat bort massvis med pengar och spelade dagligen under flera, flera års tid. Ställde in planer med familj/vänner bara för att få spela och det man levde för var helgerna då man kunde ha heldagar ensam hemma med bara spel framför sig.

Men gick hos beroendecentrum och fick stöd och hjälp hur man ska hantera spelsuget.

Det första du ska göra är såklart att stänga av dig.
Även fast det tar emot att stänga av sig 12-månader (även fast man har bestämt sig), för man vet att man inte kommer kunna spela något, så kommer det gå över efter några veckor.

Sen när suget kommer, och det kommer komma som ett jävla sug. Men du måste stå emot.
Så fort du känner att det kommer så ska du gå ut och ta en promenad, träna, sätta dig med korsord, kolla film eller något.
För suget kommer släppa efter ett tag.
Sen efter några veckor så kommer det släppa mer och mer och suget blir inte alls lika påtagligt.

Jag kan säga att nu efter 1år så har jag inget sug alls.
I början kunde jag inte ens titta på en match utan att bli deprimerad och tänka på vad man hade spelat om man kunnat, men nu så kan jag kolla utan att känna sug alls.

Och sen det där med ölen.. det bästa är att avstå ölen under tiden du vill bli spelfri.
Kanske är tråkigt att avstå ölen hemma efter en tuff arbetsvecka, men vill man bli spelfri så är det något man får göra helt enkelt. Punkt!

Lycka till och hör av dig privat om du vill snacka mera! :)

Helt rätt, men förbannat gott. Och man vill ju kunna njuta av livet utan speldjävulen
Köp alkoholfritt då, eller spela bort pengarna om det är viktigt med ölen

Många bra tips här. Att avstå triggers såsom alkohol och inse vad det är som leder upp tills att man sitter där och sätter in pengar är jätteviktigt. Låter även som om det har hjälpt folk att träffa o få stöd både i grupp och hos proffessionella. Jag lyckas själv intala mig att det inte är så illa att vara 120k i skuld men på senaste tid efter studier och när jag börjat tjäna pengar så har upptrappningen varit enorm.

Fy fan, jag har stängt av mig nu. Hatar vet mig själv att jag inte kan stå emot. ”En gång till så vinner jag nog tillbaka” Hoppas jag klarar alla skulder nu så jag inte måste släppa till kfm Jag skäms så… Skönt ändå att läsa här att man inte är ensam om att göra så här. Hur stort är det här problemet egentligen bland folk?

Köp alkoholfritt då, eller spela bort pengarna om det är viktigt med ölen
Håller med dig! Man får helt enkelt bestämma sig. Skit i ölen eller drick alkoholfritt.

annars drick och spela men klaga då inte efter... när problemet är solklart likSom.

Fy fan, jag har stängt av mig nu. Hatar vet mig själv att jag inte kan stå emot. ”En gång till så vinner jag nog tillbaka” Hoppas jag klarar alla skulder nu så jag inte måste släppa till kfm Jag skäms så… Skönt ändå att läsa här att man inte är ensam om att göra så här. Hur stort är det här problemet egentligen bland folk?
Varför har du inte stängt av dig innan ?

Jättestort problem men det är ju inget man pratar öppet om.. som med andra missbruk. Bra att du spärrat dig! Vänd dig hit när suget kommer, vi är många som är eller har varit i samma sits.

Varför har du inte stängt av dig innan ?
Har man ett beroende så är det inte så lätt som man tror att stänga av sig själv.
Det är som han skriver, man inbillar sig ”att man ska vinna tillbaka allt”.
Därav att man inte tar steget att stänga av sig, har man inte varit i den sitsen så är det svårt att förstå hur det verkligen är.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp