Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

när stängs elen av från mälarenergi!??

Tänk på att man från elverkets sida är enligt lag förpliktigade att anmäla detta till socialtjänsten om barn finns i hemmet.

Föreläggande

Min erfarenhet är att jag fick ett förläggande som jag skrev under och skickade in. Sedan fick jag en faktura hem där det stod hur mycket jag skulle minst betala och vilket datum. När jag gjorde det så hände ingenting.

Om du inte blivit delgiven om elavstängnibg kommer ingenting att ske. Du får en lapp från Svea som du skall skriva under sedna har du 21 dagar på dig att betala.

Om du inte blivit delgiven om elavstängnibg kommer ingenting att ske. Du får en lapp från Svea som du skall skriva under sedna har du 21 dagar på dig att betala.

Är det så för alla elbolag, har dom nog ändrat sina rutiner. Jag blev inte delgiven, avstängningen skedde utan förvarning. Jag visste ju att jag hade en obetald faktura, men inte att det skulle gå så snabbt att få elen avstängd.

De får inte gå tillväga på annat sätt. Det är reglerat i ellagen (11 kap 4 paragrafen). Det ska vara en delgivning först och därefter 21 dagar. De har brutit mot lagen annars...

Räkningen e på ca 800kr...har idag betalat in hälften. Ska ringa svea inkasso imorgon bitti direkt o höra om ja får betala resten i slutet av månaden:( det e mälarenergi ja har.

Men vadå dom stänger inte bara av elen utan man får meddelande om de innan??? Om de går till kronofogden då?:/ stänger dom av direkt?:(

Räkningen e på ca 800kr...har idag betalat in hälften. Ska ringa svea inkasso imorgon bitti direkt o höra om ja får betala resten i slutet av månaden:( det e mälarenergi ja har.

Men vadå dom stänger inte bara av elen utan man får meddelande om de innan??? Om de går till kronofogden då?:/ stänger dom av direkt?:(

Det är nog ingen fara för din del om du ringer upp dom tidigt imorgon och berättar för dom hur det ligger till.

Jag fick ingen varning innan den stängdes av. Det här var säkert för 3 år sedan. Har sedan dess alltid betalat i tid.

Som sagt. Du måste bli delgiven annars får de inte stänga av den. Om du endast fått ett inkassokrav beror detta på att skulden är för liten för att motivera en frånkoppling av el. Då
Är det sen gängse gången till kronofogden som gäller. Min erfarenhet är att Svea inte beviljar några uppskov eller avbetalningar på el - dock kan det ju ändrats

Har ringt svea inkasso nu o halva skulden e betald nu..dom skulle kontakta mälarenergi för o höra om ja får betala resten nu den 27e.... håller tummar o tår.

phu..fick besked idag att jag får betala sista beloppen nu den 27e vid löning...va så jäkla rädd att elen skulle stängas av :/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp