Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När stämmer borgenärerna av ens årsinkomst?

Jag får ca 6000 kr mer i månaden i OB, ska begära omprövning men tänkte vänta med det lite och samla på mig en buffert först för "regniga dagar". Så jag undrar om nån vet när borgenärerna generellt brukar kolla upp ens inkomst, är det framåt slutet av året? Eller är det nåt som görs kontinuerligt?

Finns nog ingen given punkt plus att alla gör det inte. För mej tog PRA group upplysning/Bisnode första tre åren. 1:a året i oktober (jag fick beviljat i september så det är så klart anledningen till att den togs i okt). År 2 & 3 togs det i juni så direkt efter att årsinkomsten var uppdaterad.
Arvato finance tog en creditsafe år 4 i oktober.

Det är nog jätte olika. Jag vet att vissa runt mig fått väldigt många upplysningar taget på sig, medans andra knappt.
Sedan tror jag vissa av borgenärerna gör det på allihopa runt samma datum varje år men det skiljer sig nog.

Är det i Kivra man ser när någon tar upplysning på en? Verkar som att det bara är arvato som tagit upplysning på mig oktober varje år... Finns det nån annan gratistjänst som visar vem tar upplysning på en?

Är det i Kivra man ser när någon tar upplysning på en? Verkar som att det bara är arvato som tagit upplysning på mig oktober varje år... Finns det nån annan gratistjänst som visar vem tar upplysning på en?
Jag har fått det i Kivra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp