Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När skickar Svea inkasso till Kronofogden

Efter låg prioritering av ett köp hos Svea Delbetalning så hamnade detta hos Svea inkasso. Fick ett brev hos Kivra av dom för 1 vecka sen där de sa att dom vill ha pengarna senast den 20/4 annars skickar dom till kronofogden ( alt stämningsansökan?? vad betyder ens det?)

Jag får lön den 1a Varje månad så blir ju problematiskt nu. Dom säger att man kan lösa en avbetalningsplan på sidan men hittar inte den under mitt ärende heller…
Det är en liten skuld så kan ju säkert låna av någon men hur tror ni det blir om jag betalar den 1a istället? Är det kronofogden direkt?

Efter låg prioritering av ett köp hos Svea Delbetalning så hamnade detta hos Svea inkasso. Fick ett brev hos Kivra av dom för 1 vecka sen där de sa att dom vill ha pengarna senast den 20/4 annars skickar dom till kronofogden ( alt stämningsansökan?? vad betyder ens det?)

Jag får lön den 1a Varje månad så blir ju problematiskt nu. Dom säger att man kan lösa en avbetalningsplan på sidan men hittar inte den under mitt ärende heller…
Det är en liten skuld så kan ju säkert låna av någon men hur tror ni det blir om jag betalar den 1a istället? Är det kronofogden direkt?
Vilken summa handlar det om? Ring dem och fråga om de kan flytta på fakturan till den 1a eller om du kan få avbetalningsplan. Tror det också det är dåligt om du väntar då de kan göra en blank förfrågan på UC vilket är dåligt för ditt betyg.

Ring dom så kanske det löser sig. På 10 dagar skulle jag räkna med att dom skickat till kfm

Vilken summa handlar det om? Ring dem och fråga om de kan flytta på fakturan till den 1a eller om du kan få avbetalningsplan. Tror det också det är dåligt om du väntar då de kan göra en blank förfrågan på UC vilket är dåligt för ditt betyg.

En blank kan det bli på avbetalningsplan med

En blank kan det bli på avbetalningsplan med
Ja, men om han får avbetalningsplan brukar avbetalningsplanen börja från och med slutet av månad eller nästa månad. Då hinner han betala av skulden.

Dom är väldigt snabba oftast ! Oftast 1-3 dagar så skickar dom !

Om jag betalar med swish den 19e lär det vara lugnt? :)

Det beror på vad det gäller faktiskt har jag hört.
Min vän fick via everyday+ som gick till svea, dom var inte villiga med avbetalningsplan och sen hjälpte jag honom med ett annat ärende avsåg trademax där gick det bra. Så beror på vad det gäller.. Ring dom, dom är villiga :)

Ska ringa dom och höra på Tisdag. Det gäller bara en tusenlapp så det är inte så mycket. Håller på och jobbar bort andra skulder så detta fick lågprio. Var förvånad på hur fort dom skickade till krono dock. Aja man lär sig sakta men säkert.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp