Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När skickar Skatteverket till KF

Om man inte har möjlighet att betala restskatten som skulle varit betald idag den 12/9. Hur lång tid tar det innan de skickar till KF och får man någon påminnelse innan ?
Finns det någon som fått anstånd beviljat om man vet att man har pengar påväg in tex från extrajobb under sommaren ?

Finns skapligt med trådar på temat.
Anstånd kan du i praktiken glömma i alla fall

Förr i tiden så hade man hela januari på sig att betala innan det gick till Kronofogden. Det kan ha ändrats. 2017 var senaste gången jag var sen, och då betalade jag 2 februari utan att det hann gå till Kfm. Men det var nog på håret.

När jag pratade med Skatteverket om just denna fråga så sa hon följande:
- betalningsuppmaning kommer 26/9
- kontroll görs på skattekontot första lördagen i oktober. Alltså 5/10. Är det inte inbetalt tills dess skickas det vidare.
OM inte skulden är UNDER 2000kr, då skickas de inte vidare utan man får hela tiden ny betalningsuppmaning. :)
Jag har själv skatteskuld som ska betalas 25/9. Och jag ringde och frågade om de var lugnt att betala in den 25:e och då fick jag ovanstående information och hon sa att de enda som händer mellan 12/9 - 5/10 är ränta. :)

Förr i tiden så hade man hela januari på sig att betala innan det gick till Kronofogden. Det kan ha ändrats. 2017 var senaste gången jag var sen, och då betalade jag 2 februari utan att det hann gå till Kfm. Men det var nog på håret.
Det har ändrats, skatteverket inte så sugen på att agera bank

Jag har en skatteskuld på 5500. Har löneutmätning där typ 25000 dras varje månad.
Har inte möjlighet att betala skulden i tid till SKV.
Visst är det så att skulder till staten går i första hand, dvs i oktober eller november går 5500 från mina utmätta 25000 direkt till SKV för att betala skatteskulden om jag bara låter det vara?

Jag har en skatteskuld på 5500. Har löneutmätning där typ 25000 dras varje månad.
Har inte möjlighet att betala skulden i tid till SKV.
Visst är det så att skulder till staten går i första hand, dvs i oktober eller november går 5500 från mina utmätta 25000 direkt till SKV för att betala skatteskulden om jag bara låter det vara?

Det stämmer

När jag pratade med Skatteverket om just denna fråga så sa hon följande:
- betalningsuppmaning kommer 26/9
- kontroll görs på skattekontot första lördagen i oktober. Alltså 5/10. Är det inte inbetalt tills dess skickas det vidare.
OM inte skulden är UNDER 2000kr, då skickas de inte vidare utan man får hela tiden ny betalningsuppmaning. :)
Jag har själv skatteskuld som ska betalas 25/9. Och jag ringde och frågade om de var lugnt att betala in den 25:e och då fick jag ovanstående information och hon sa att de enda som händer mellan 12/9 - 5/10 är ränta. :)
Gränsen för skattekontot är väl < -10k utan att det händer något?
Jag har legat back typ 8k hela året utan att det gått vidare, jävligt sur ränta men det är det enda..

Gränsen för skattekontot är väl < -10k utan att det händer något?
Jag har legat back typ 8k hela året utan att det gått vidare, jävligt sur ränta men det är det enda..
Oklart, var över 1 år sedan jag fick den informationen från Skatteverket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp