Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När sker kontoutmätning vid löneutmätning? Behålla augustilönen?

För att det inte är ofta det finns något att utmäta från konton?
Det är ju inte så att dem går in och tar 100kr om du bara har 100kr...
Då är det mycket möjligt att dom gör en kontoutmätning på mitt konto så småningom.
Inga stora summor så hoppas dom tar inte allt från kontot så man saknar pengar för mat.

Då är det mycket möjligt att dom gör en kontoutmätning på mitt konto så småningom.
Inga stora summor så hoppas dom tar inte allt från kontot så man saknar pengar för mat.
Det lämnas det alltid kvar en summa motsvarande vad du behöver för överlevnad plus hyra (schablon om inte du inkommit med uppgifter om det). De tar inte allt så det blir 0 kr. @Lasseman el @Insatt kan förklara det bättre.
Jag har själv fått kontot utmätt 2 ggr. Det har aldrig blivit 0 kr kvar.

Det lämnas det alltid kvar en summa motsvarande vad du behöver för överlevnad plus hyra (schablon om inte du inkommit med uppgifter om det). De tar inte allt så det blir 0 kr. @Lasseman el @Insatt kan förklara det bättre.
Stämmer, ta allt får dem inte. Dem räknar som du säger en schablon på hur mycket man kan tänkas behöva fram tills nästa lön kommer.

Tror Lasse eller Insatt har skrivit att utmätning oftast sker efter ett visst datum när alla fasta kostnader förväntas vara betalda.

Tack annlo!
Tacksam om @Lasseman och @Insatt kan svara också.

Om jag skickar inkomstuppgifter 25/8 får jag behålla augusti lön som jag ska få 27/8 @Lasseman ?

2 ggr ? Hur då @annlo ?

Ja du får behålla augustilön. Så fort går det inte.
Vad menar du med hur då? De gick in o utmätte kontanta medel på mitt konto.
Visste ej att dom kan utmätta kontanta medel 2 ggr , trodde att man gör bara en gång innan löneutmätning.

Tack för svar !
Fick ingen brev alls om det att dom har kollat mitt konto.
Har dom gjort kontoutmätning på ditt konto?
Ja. Dem har kollat alla mina konton vid två tillfällen. Jag har alltid fått brev om det i efterhand, där står det även vilka konton som har kollats.

Visste ej att dom kan utmätta kontanta medel 2 ggr , trodde att man gör bara en gång innan löneutmätning.
Så om du får 1 miljon på ditt konto efter att löneutmätningen startat eller att man utmätt en gång så trodde du dessa var säkra?
Nej så funkar det inte självklart kan ditt konto utmätas igen om det finns mer pengar där än vad du behöver.

Så om du får 1 miljon på ditt konto efter att löneutmätningen startat eller att man utmätt en gång så trodde du dessa var säkra?
Nej så funkar det inte självklart kan ditt konto utmätas igen om det finns mer pengar där än vad du behöver.
Ingen chans att få en miljon på konto herregud. Inte jag i alla fall så dom får gärna kolla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp