Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När skall lönekontoret betala in löneutmätningen

När man har löneutmätningen, vilket datum skall arbetsgivaren betala in till KFM?
Löneutbetalningsdag är den 25e i månaden.
Kan man hitta det skriftligt någonstans?
Arbetsgivaren säger de har enda till 15de månaden efter att betala. Vilket känns väldigt konstigt.

Jag hittar inget om det i utsökningsbalken eller förordningen, annat än att det ska ske varje månad.
För dig som gäldenär är det ju av intresse att få det i betalt bums för att minska räntorna.

Kan man se någonstans på KFM om arbetsgivaren har betalat in något?

Blir svårt att se det på det sättet eftersom att räntan på lånen är högre än vad utmätningen "ger".

Om du har högre ränta per dag än avdraget så, annars bör du se ett hack i utvecklingen av skulderna

Jag kan se att de betalar in och datum när de betalar. Men då det ibland ej kommer alls(2 månader sena) och ibland betalas mellan 1-15 /de i månaden efter. Så skulle jag vilja veta om det finns regler när det skall betalas in.
Som Lasseman skriver jag vill ju helst att det skall betalas in samma dag som vanlig lön för att minska räntan.
Har skickat en förfrågan till KFM

Blir svårt att se det på det sättet eftersom att räntan på lånen är högre än vad utmätningen "ger".

Du kan även under varje skuld se betalningar...klicka på en skuld och då kommer det upp " betalningar"...där kan du se vad mycket det är inbetalt på skulden varje månad.

Jag kan se att de betalar in och datum när de betalar. Men då det ibland ej kommer alls(2 månader sena) och ibland betalas mellan 1-15 /de i månaden efter. Så skulle jag vilja veta om det finns regler när det skall betalas in.
Som Lasseman skriver jag vill ju helst att det skall betalas in samma dag som vanlig lön för att minska räntan.
Har skickat en förfrågan till KFM

Det är ett ganska rimligt önskemål.
De absolut flesta betalar in i direkt anslutning till löneutbetalningen. Skulle jag tvingas killgissa skulle jag säga att 80% betalar inom 2 dagar från löneutbetalningen och 95% innan månadsskiftet..

Om du går in på varje skuld står det där, om det inte ändrats sen jag hade löneutmätning :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp