Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När ska restskatt betalas?

Man får väl på påminnelsen? Jag är nästan 100 på att jag fick det förra året.

Inte faktura så, kommer en betalningsanmaning tror jag det heter, där har dom med betalinfo.
Spontant borde dom kunna skicka efakturor..

Inte faktura så, kommer en betalningsanmaning tror jag det heter, där har dom med betalinfo.
Spontant borde dom kunna skicka efakturor..

Men du den anmaningen, var får jag den? När?

Jag kan såklart ringa dom och kommer att göra detta men jag tänker mer logiskt att om man är skyldig att betala något kan man väl åtminstone få betalningnsuppgifterna hehe.

Jag kan såklart ringa dom och kommer att göra detta men jag tänker mer logiskt att om man är skyldig att betala något kan man väl åtminstone få betalningnsuppgifterna hehe.

Den kommer till kivra vad jag vet.
Man ställer större krav på folket när det gäller att betala skatt.

Betalningskrav får du i Kivra i första veckan i december, på den ser du inbetalningsuppgifterna. Du kan dock logga in på Skatteverket på ditt skattekonto, där står det med stora siffror vad du är skyldig längst upp. Till höger hittar du alla betalningsuppgifter, du kan skanna OCR-nummer, betala med Swish m m. Du kan t o m beräkna ett belopp att betala utifrån ett betalningsdatum.

Nu har jag fyllt i en blankett, anstånd om senare betalning till Skatteverket.

Vet någon var jag ska skicka i den här blanketten? Det står ingen adress på det här pappret jag har fått.

Nu har jag fyllt i en blankett, anstånd om senare betalning till Skatteverket.

Vet någon var jag ska skicka i den här blanketten? Det står ingen adress på det här pappret jag har fått.
Närmaste skattekontor

Hjalmar Gullbergsgatan 1
211 49 Malmö

"Skatteverket bedömer att betalningsproblem på grund av följderna av coronaviruset kan anses utgöra synnerliga skäl om din förmåga att betala skatter och avgifter har påverkats av följderna av coronaviruset och om du är hjälpt av en kortare tids anstånd. Du måste även kunna visa att du kan betala efter anståndstidens utgång."

Hur mycket har inkomsten gått ner för dig pga corona? Det verkar vara den springande punkten

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp