Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När ska man göra omprövning?

Nu börjar ränteuppgifterna trilla in och forsätter det så här kommer jag få tillbaka på skatten ( har skuldsanering) . Hur stor ska summan som man får tillbaka vara för att man måste göra en omprövning?

Nu börjar ränteuppgifterna trilla in och forsätter det så här kommer jag få tillbaka på skatten ( har skuldsanering) . Hur stor ska summan som man får tillbaka vara för att man måste göra en omprövning?
Gjorde då ingen omprövning på grund av det, inte fått ett enda brev om det så undrar om det inte är bara första året… Men inte gått så många dagar men undrar om det inte äter på kapital beloppet efter första året.

Har man beslutad skuldsanering får man behålla skattepengarna, vissa har fått betala in pengar när det varit just i början av att få saneringen beslutad. Jag fick själv behålla 18000kr första året.

Undrar också. Tänker att om man får en 30-40000, måste man inte ompröva då, även om man har beslutad sanering?

Har man beslutad skuldsanering får man behålla skattepengarna, vissa har fått betala in pengar när det varit just i början av att få saneringen beslutad. Jag fick själv behålla 18000kr första året.

Om jag fattat rätt så ska man betala in om beslutet inte klart, annars får man behålla. Så tolkar jag det om man läser på kf sidan.
Var det många av dina borgenärer som rapporterade in ränteuppgifter?

När saneringen vunnit laga kraft så behåller man det man får tillbaka på skatten, alltså inget som ska omprövas för.
Däremot under inledande så kan man få betala in summan man får tillbaka som en engångssumma. Det fick jag göra då min sanering vann laga kraft. Jag blev ombedd att spara skatteåterbäringen tills det blev beslut och då i min första betalning ingick hela summan av skatteåterbäringen plus ord summa.

När saneringen vunnit laga kraft så behåller man det man får tillbaka på skatten, alltså inget som ska omprövas för.
Däremot under inledande så kan man få betala in summan man får tillbaka som en engångssumma. Det fick jag göra då min sanering vann laga kraft. Jag blev ombedd att spara skatteåterbäringen tills det blev beslut och då i min första betalning ingick hela summan av skatteåterbäringen plus ord summa.
Jo det vet jag men har sett här att nån har skickat in en omprövning under pågående sanering och denna fick behålla en del av återbäringen och resten betalades in.
Intresserad av att veta om nån fått tillbaka en stor summa ( låt säga 20’ och uppåt) och gjort en omprövning eller bara låtit det vara?

Om jag fattat rätt så ska man betala in om beslutet inte klart, annars får man behålla. Så tolkar jag det om man läser på kf sidan.
Var det många av dina borgenärer som rapporterade in ränteuppgifter?

Jag minns inte hur det var i början, men de senaste åren har det inte varit några större summor i återbäring.

Linjen här är att ompröva hela tiden, eventuellt "slänga in" en omprövning, sedan ringa om den i tid och otid för att sedan återkalla den. Jag vet inte exakt vad syftet är men det gör väntetider lite längre om inte annat :)

Linjen här är att ompröva hela tiden, eventuellt "slänga in" en omprövning, sedan ringa om den i tid och otid för att sedan återkalla den. Jag vet inte exakt vad syftet är men det gör väntetider lite längre om inte annat :)
Ja, det är rent utsagt förjävligt folk är rädd om sin skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp