Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När söka skuldsanering igen efter avslag

Jag hade också dragit på mig skulder pga. spel. Jag inväntade löneutmätning och lät det gå ett år bara för att visa att dom fick in pengar och att jag inte skuldsatte mig på nytt. Efter ett år med utmätning sökte jag sanering (och det gick ju x antal månader från ansökan till beslut) min ansökan blev beviljad och nu är jag klar med min sanering.

Det är nog absolut värt att ha löneutmätning en period för att visa att man samarbetar och betalar för sig innan man söker sanering.
Tack för svar. Jag tänkte också att jag skulle låta det gå ett år, men då tänkte jag kanske från att jag skickade in ansökan förra gången. Men det kanske är för tidigt då eller har du mer erfarenheter? Så härligt det låter att du är klar med din sanering, grattis till det måste kännas fantastiskt.

När jag sökte skuldsanering första gången jan-22, fick jag avslag med motiveringen att lån var tagna i närtid.
När jag pratade med handläggaren sa hon att i mitt fall var bättre att låta alla lån gå till KFM och löneutmätning, ha löneutmätning cirka 1 år för att öka chansen för ett beviljande.

Jag har haft löneutmätning sen april-22, sökte på nytt i aug-23, fick inledande i dec-23 och nu godkänt betalplan.

Att ha en rullande ansökan inne är bara slöseri med KFMs tid, ha löneutmätning ett tag och sök om 1 år eller något sådant skulle jag rekommendera.

Tack för svar, tacksam för svar som man kan tänka på och ta hänsyn till. Grattis till förmodligen skuldsanering

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp