- Meddelanden
- 14
- Mottagna reaktioner
- 3
- Poäng
- 6
Ja vi har ett gemensamt hus, sedan har vi 2 krediter tillsammans och jag har 4 själv, det han inte förstår och heller inte går att förklara för honom är att han är med och bidrar han betalar 3500kr till räkningskontot och 2500 kr till hus kontot, plus att han tankar bilar. Han förstår inte att räntor gått upp att mat kostar och att barnen kostar. Han är så inne i sig själv. Antingen så fiskar han eller så dricker han öl vi har inte så bra liv ihop längre. Enda anledningen till att jag bor kvar är för att jag inte vill riva upp barnen från sitt hem. Men skulle vi sälja huset jag har funderat på det många gånger skulle jag nästan bli skuldfri eller bara ha 2-3 hundra tusen kvar i lån och skulle kunna börja om. Men det är jobbigt med ekonomi man kan ju inte prata om det med andra, egentligen skulle jag behöva det för att kanske ta steget och lämna. Så egentligen i denna tråd är inte bara ekonomi inblandat. Men allt skulle ju vara lite lättare om man inte grubblade på det också.Så om jag förstått saken rätt.
Har ni ett hus gemensamt som ni har lån på.
Sedan har du egna lån på 2 miljoner.
Han känner ej till dessa. Då får jag anta att ni ej har gemensam ekonomi, eftersom då borde han sett detta.
Går det inte att då prata med honom.
Kolla vad ni ska lägga på gemensamma kostnader var varje månad.
Sedan får ni själva bestämma vad ni ska lägga på med era egna pengar. På så sätt kan han bekosta sina resor själv och du kan välja att betala av dina skulder?