Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När personlig konkurs - Vad ska jag göra?

Man ska ju vara insolvent, allt vidare prat är meningslöst.
Skulle inte säga att något är meningslöst. Allt som frågas och skrivs på detta forum ger något åt någon. Sluta va så negativ och försök vara hjälpsam istället. Ibland skriver någon fel eller blir missuppfattad och då är det bra att vi kan hjälpas åt. Alla har vi olika anledningar till varför vi är här.

Skulle inte säga att något är meningslöst. Allt som frågas och skrivs på detta forum ger något åt någon. Sluta va så negativ och försök vara hjälpsam istället. Ibland skriver någon fel eller blir missuppfattad och då är det bra att vi kan hjälpas åt. Alla har vi olika anledningar till varför vi är här.
Jag är inte negativ,jag är bara objektiv och realistisk.

Har räknat på det och skulle bli ca 34 000 kr i lån totalt och kanske 8000 i räkningar så ja vi skulle klara det men. Men tvivlar på att min sambo skulle klara att leva på 10000kr i fickpengar. Han betalar in 8000 kr i månaden på vårat gemensamma konto och tankar bilen. Sen betalar jag resten och vi tjänar ganska lika.

Men man kan väl inte få skuldsanering om man har ett hus?
Jo, man kan få skuldsanering om man har hus, men inte om man har så stort övervärde. I ert fall vet jag ju inte hur ägande och lån är fördelade, men om ni äger huset tillsammans är ju din del av övervärdet 500000 och då kommer kf tycka att ni måste sälja och lägga övervärdet på dina skulder för att ha gjort allt man kan för att betala.

Oklart, men något gällande konkurs om man skall tro rubriken. Dock är det onämnt i tråden.

Läge att reda ut denna röriga och missvisande tråd tror jag?
@Myra
@Lånforum.se
@Lasseman
Tycker trådskaparen är rätt tydlig med allt, men i vilket fall:. Ang personlig konkurs så antar det är en fråga. Och där är svaret, att det i så fall är skuldsanering som gäller. Personlig konkurs är inte en väg att gå i trådskaparens situation alltså.

Andra kan också ha samma fråga, så jag låter den vara i titeln.

Så fortsätt utifrån det tack.

Tycker trådskaparen är rätt tydlig med allt, men i vilket fall:. Ang personlig konkurs så antar det är en fråga. Och där är svaret, att det i så fall är skuldsanering som gäller. Personlig konkurs är inte en väg att gå i trådskaparens situation alltså.

Andra kan också ha samma fråga, så jag låter den vara i titeln.

Så fortsätt utifrån det tack.
Konkurs är bra sätt att gå för den som vill stoppa skuldsaneringen dock

Så om jag förstått saken rätt.

Har ni ett hus gemensamt som ni har lån på.

Sedan har du egna lån på 2 miljoner.

Han känner ej till dessa. Då får jag anta att ni ej har gemensam ekonomi, eftersom då borde han sett detta.

Går det inte att då prata med honom.

Kolla vad ni ska lägga på gemensamma kostnader var varje månad.
Sedan får ni själva bestämma vad ni ska lägga på med era egna pengar. På så sätt kan han bekosta sina resor själv och du kan välja att betala av dina skulder?

Har räknat på det och skulle bli ca 34 000 kr i lån totalt och kanske 8000 i räkningar så ja vi skulle klara det men. Men tvivlar på att min sambo skulle klara att leva på 10000kr i fickpengar. Han betalar in 8000 kr i månaden på vårat gemensamma konto och tankar bilen. Sen betalar jag resten och vi tjänar ganska lika.

Men man kan väl inte få skuldsanering om man har ett hus?
Om ni tjänar lika.

Då ska ni lägga lika på gemensamma kostnader.
Tror ni behöver ta ett snack här, om vad ni ska lägga. Det bör vara rättvist.
Tjänar ni 70 efter skatt var. Är de 140 000.
Dra av det gemensamma kostnader kostar, lån, bilar, mat mm.

Dela resten på hälften.
Så kan han leka bort sitt om han vill.

Råder dig att betala bort dina skulder och starta ett sparande.

å lite så att det blir så mycket pengar över? 2

Om ni tjänar lika.

Då ska ni lägga lika på gemensamma kostnader.
Tror ni behöver ta ett snack här, om vad ni ska lägga. Det bör vara rättvist.
Tjänar ni 70 efter skatt var. Är de 140 000.
Dra av det gemensamma kostnader kostar, lån, bilar, mat mm.

Dela resten på hälften.
Så kan han leka bort sitt om han vill.

Råder dig att betala bort dina skulder och starta ett sparande.
Det är 70000 totalt för båda efter skatt, annars skulle det inte vara några större problem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp