Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När pengarna inte räcker till

Jag är villig att göra rätt mycket men knacka på hos grannen och fråga om jag kan klippa gräset mot betalning nej aldrig där går gränsen. Riktigt pinsamt. Utåt är allt bra och hela byn kommer få reda på att jag är fattig och nästan tiggar pengar

Förstår, ibland kan man ha flyt och möjligheter finns för sånt utan att någon ser ner på en, möjligtvis genom att annonsera ut tjänster då. En sak gällande bilen kan vara att låna ut till lämplig person då och få den fulltankad tillbaka, vilket jag kunnat göra. Om du har ett garage kolla om du har saker av värde att sälja av. Många missar detta och kan röra sig om rätt mycket pengar. Givetvis ska du budgetera så du klarar hyra, el och livsmedel och allt annat får halka efter.

Första månaden nu så det lär fortsätta iallafall till utbetalningen från extra jobbat. Har inte fått datum än när jag kan börja men det blir någon gång i juni förmodligen.
Jag har alltid prioriterat mat sist av allt för jag får ångest bara av tanken att inte kunna betala någon räkning. Har i stort sett aldrig mat med till jobbet. Äter lite när jag kommer hem 1 gång om dagen.. barnen tar det som finns om det ens finns något. Ibland 2 ägg. Usch vad jag skäms nu
Finns det en annan förälder med i bilden?

Första månaden nu så det lär fortsätta iallafall till utbetalningen från extra jobbat. Har inte fått datum än när jag kan börja men det blir någon gång i juni förmodligen.
Jag har alltid prioriterat mat sist av allt för jag får ångest bara av tanken att inte kunna betala någon räkning. Har i stort sett aldrig mat med till jobbet. Äter lite när jag kommer hem 1 gång om dagen.. barnen tar det som finns om det ens finns något. Ibland 2 ägg. Usch vad jag skäms nu
Det är ju verkligen inte okej att prioritera räkningar som inte är hyra och el och liknande, före mat till barnen. Snälla, se till att prioritera barnen först! Om du inte betalar exempelvis klarna så är det värsta som kan hända att du hamnar hos kronofogden och får utmätning, men det är fortfarande bättre än att barnen inte har mat. Varje dag är en ny dag och en ny chans att göra bättre val. :folded:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp