Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När pengarna inte räcker till

Ligger efter med räkningar. Vet inte hur jag ska lösa det här just nu. Är orolig att skulden kommer växa för varje månad nu.

Just nu ligger jag efter med billånet som jag skulle betala 3805 denna månaden. Blir att betala 2 gånger nästa månad + förseningsavgift. Hur vet jag inte?

Ska även betala 7650 den 9 juni. Pengarna finns inte. Samma dag ska jag betala 4203 den kan jag skjuta upp mot en kostnad.

Har 700 kvar och det ska räcka till mat och diesel i 3 veckor. Har inte råd att låna pengar eller betala med klarna för nästa lön kommer pengarna inte räcka att betala tillbaka.

Har ingenting att sälja. Lever med det absolut nödvändigaste och saker jag och barnen har fått i present. Kan inte sälja deras cyklar eller studsmattan.

Bor på landsbygden kan ta mig ut och cykla en runda och fylla en påse pant för 20 kronor. Då kan vi köpa mjölk och äta oss mätta på pannkakor 1 dag iallafall. Ägg, mjöl och socker finns hemma.

Brukar ligga på 6000 i matkostnad i vanlig fall. Havregröt finns hemma med.

Saknar tiden då man var skuldfri. Förutom 2 köp på summan som ska betalas den 9 juni och en annan kredit på 6800 (den ska dock betalas tillbaka på 2 månader då den är utan kostnader då, kommer prioritera den avbetalningen) har jag billån på 32 605 kronor.

Får ut ca 29 000 i månaden. Har sökt och fått extra jobb men det krisar här och nu. Första utbetalningen från extra jobbet blir juli/augusti.

Varför jag hamnade i skiten nu? Jag laddade ner klarna och började blippa med telefonen.

Ligger efter med räkningar. Vet inte hur jag ska lösa det här just nu. Är orolig att skulden kommer växa för varje månad nu.

Just nu ligger jag efter med billånet som jag skulle betala 3805 denna månaden. Blir att betala 2 gånger nästa månad + förseningsavgift. Hur vet jag inte?

Ska även betala 7650 den 9 juni. Pengarna finns inte. Samma dag ska jag betala 4203 den kan jag skjuta upp mot en kostnad.

Har 700 kvar och det ska räcka till mat och diesel i 3 veckor. Har inte råd att låna pengar eller betala med klarna för nästa lön kommer pengarna inte räcka att betala tillbaka.

Har ingenting att sälja. Lever med det absolut nödvändigaste och saker jag och barnen har fått i present. Kan inte sälja deras cyklar eller studsmattan.

Bor på landsbygden kan ta mig ut och cykla en runda och fylla en påse pant för 20 kronor. Då kan vi köpa mjölk och äta oss mätta på pannkakor 1 dag iallafall. Ägg, mjöl och socker finns hemma.

Brukar ligga på 6000 i matkostnad i vanlig fall. Havregröt finns hemma med.

Saknar tiden då man var skuldfri. Förutom 2 köp på summan som ska betalas den 9 juni och en annan kredit på 6800 (den ska dock betalas tillbaka på 2 månader då den är utan kostnader då, kommer prioritera den avbetalningen) har jag billån på 32 605 kronor.

Får ut ca 29 000 i månaden. Har sökt och fått extra jobb men det krisar här och nu. Första utbetalningen från extra jobbet blir juli/augusti.

Varför jag hamnade i skiten nu? Jag laddade ner klarna och började blippa med telefonen.
Om jag förstår rätt har du billån på 32 605 som du betalar 3800 varje månad?

Har du kontaktat långivaren? Går det att få betalningsfri månad? Lägre månadskostnad?

Utöver detta har du en skuld på 6800 som ska betalas hela på en gång?

Och en skuld på 7650? Är det klarna?
Klarna är generösa med att erbjuda paus vid betalningssvårigheter

Är detta dina enda skulder?

Är det vanliga räkningar (alltså inte lån/krediter) som tagit alla pengar denna månad?

Ja det med bilen stämmer. Ligger efter med att betala för bilen denna månad. Och ja jag har såklart kontaktat långivaren men dom går inte med på betalningsfri månad eller sänka summan. Dom säger att jag kan skita i att betala denna månaden och betala dubbelt nästa månad istället + förseningsavgiften. Men jag kan inte bara betala 8000 plus alla andra räkningar. Kommer prioritera det lånet nästa månad men kommer ligger efter med en annan räkning då istället.

den på 6800 är räntefritt och utan avgifter så den kommer jag betala enligt planen. 2 månader kvar.

den på 7650 och 4203 ska betalas den 9 juni. Den ena kan jag skjuta fram 1 eller 2 månader mot en kostnad. Hjälper mig för stunden men sen blir det samma igen att jag ligger efter med en annan räkning. Den andra är jag väl tvungen att välja delbetalning på men då tillkommer ränta, uppläggningsavgift osv. Ännu mer att betala tillbaka!

Känns som jag bara kommer skjuta fram problemen. Vet redan nu att pengarna inte kommer räcka nästa lön.

Tidigare har jag alltid betalat allt i tid, började bli kaos nu i april/maj då jag började handla med klarna från ingenstans..

Tidigare har jag alltid betalat allt i tid, började bli kaos nu i april/maj då jag började handla med klarna från ingenstans..

Har betalat övriga räkningar och betalat nästan allt jag köpt med klarna.

Har du anhöriga / grannar som kan behöva hjälp med hushåll- trädgårdssysslor så kanske du kan få in lite snabba cash. Annars vad är din total skuld och hur ser ditt kreditscore ut?

Kontakta Klarna och be om hjälp. Dela alla räkningar/fakturor som går att dela/välja längre betaltid.

Klarna är en riktig fälla! Lätt att köpa lite här och lite där men sen samlar man på sig fakturor och en skuld som det är svårt att bli av med!
Fantastiskt med extrajobb! Kämpa med att hålla dig flytande tills extra inkomsten börja trilla in.
Har du nåt kreditkort med outnyttjad kredit?

Klarna är en riktig fälla! Lätt att köpa lite här och lite där men sen samlar man på sig fakturor och en skuld som det är svårt att bli av med!
Fantastiskt med extrajobb! Kämpa med att hålla dig flytande tills extra inkomsten börja trilla in.
Har du nåt kreditkort med outnyttjad kredit?
Ja verkligen man har hört och läst om det innan och nu hamnade jag i fällan. Jag tror jag har det (aldrig testat ta ut pengar, bara handlat i affär med avbetalning) men vill verkligen inte låna för att betala räkningar. Skulden kommer bara öka då. Vill bli av med lånen inte ta fler!

Borde sova nu för ska åka och jobba kl 04 men istället ligger jag här och funderar på vilka räkningar jag ska ”skita” i betala i juni. Kanske ringa eon och kolla om jag kan betala 2 elräkningar i juli istället. Så tråkigt när barnen snart har sommarlov. Bara köpa en glass på Ica är något jag inte kommer ha råd med, hur förklarar man det för barnen? Eller jag vill inte berätta

Har du anhöriga / grannar som kan behöva hjälp med hushåll- trädgårdssysslor så kanske du kan få in lite snabba cash. Annars vad är din total skuld och hur ser ditt kreditscore ut?
Jag är villig att göra rätt mycket men knacka på hos grannen och fråga om jag kan klippa gräset mot betalning nej aldrig där går gränsen. Riktigt pinsamt. Utåt är allt bra och hela byn kommer få reda på att jag är fattig och nästan tiggar pengar

Jag förstår att du har mycket stress kring detta. Men räkningar kan inte få gå före mat, inte minst för barnens skull. Då är det hyra el och mat som bör prioriteras först även om det innebär att du inte kan betala allt.
Är det tillfälligt att du inte går runt eller kommer det fortsätta över tid tror du?

Första månaden nu så det lär fortsätta iallafall till utbetalningen från extra jobbat. Har inte fått datum än när jag kan börja men det blir någon gång i juni förmodligen.
Jag har alltid prioriterat mat sist av allt för jag får ångest bara av tanken att inte kunna betala någon räkning. Har i stort sett aldrig mat med till jobbet. Äter lite när jag kommer hem 1 gång om dagen.. barnen tar det som finns om det ens finns något. Ibland 2 ägg. Usch vad jag skäms nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp