Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

när man fått brevet "utslag" från kronofogden

När man fått brevet "utslag" från kronofogden hur många dagar/veckor har man på sig att betala innan kronofogden börjar driva in skulden!? Antar att de kanske e olika beroende på hur stor skulden är och hur snabbt dom man e skyldig pengar vill ha dom... har en skuld till vivus på 14 tusen..kommer betala 5 tusen efter förelägande brevet sen 5 tusen me nästa lön....

Ett bra tag. Du kommer få ett brev först om "Skuld att betala" om företaget begär att få in pengarna av kronofogden, det är inte säkert att dom ens gör det. Vissa nöjer sig med dom på det och låter räntan gå och är nöjda med det. Men begär dom det så kommer du få brev om att du ska skicka tillbaka blanketten om "redogörelse för inkomster och utgifter" som du sen kommer få. Du har typ ett par veckor på dig att skicka in den. Sen tar kronofogden ett ganska snabbt beslut på bara några dagar oftast. Så det tar ju ett tag. Du kommer kunna betala den 25 maj åtminstone utan problem.

Hade en räkning förut som gick te kronofogden o från att utslags brevet kom tog de 4 månader sen kom brevet skuld att betala hem..dock hade ja betalat ganska mkt innan så hade 3 tusen kvar bara...men nu kommer ja kuna betala typ 9 tusen till sista maj...sen måste ja vänta på tredje månads lönen i sista juni då kan ja lösa hela skulden om inte kronofogden ska driva in den innan men om dom går på löneutmätning kan dom inte skippa den då när jag säger att ja kommer betala resten me sista juni lönen!??:/ om dom vill ha pengar tidigare kan dom vilja besöka äns hem då!?? Jag bor i hyresrätt o nästan alla grejer e min sambos vorre förjävligt om dom tog hans saker pga av att ja klantat till mig... dock är de här min sista skuld janhar sen är allt bort betalt o då blire nya tag me min ekonomi...

Du skriver ganska osammanhängande..
Hur mycket exakt har du kvar att betala och har du fått brev från kronofogden för det står skuld att betala med ett sista datum att betala?

Lite rörigt jo:/ Jag väntar på att få hem föreläggande brevet från kronofogden och om 3 veckor när ja får lön ska ja betala hälften av skulden elr iaf försöka...sen betala resten 4 veckor efter de. Jag tror inte ja vågar bestrida ärendet..vill inte stå för nå rättegångs kostnader elr ifall ja förlorar:/

De jag undrar är när man fått de där utslags brevet..hur många veckor har man på sig o betala allt innan dom börjar me löneutmätning o sånt?:/ hoppas kuna betala av min skuld på 2 elr 3 månader iaf...

I all välmening. Varför låter du fogden fälla utslag på en skuld som du säger dig kunna betala på 2-3 månader? Vi pratar ju om en tidsram på 2-3 månader från att du får första betalningsförelägganden tills det att tingsrätten fäller utslag?

Känns som ett onödigt sätt att få en betalningsanmärkning på. För jag har väl förstått dig rätt att du mottagit ett föreläggande som du skrivit under och nu mottagit ett utslag där kronofogden faställer din skuld till käranden?

Läs "hjälp" tråden.

Jag ringde kronofogden i fredags o då hade jag inte fått föreläggande papperet än så de kommer imorgon eftermiddag med åosten. Ska jag då skriva under o sen skriva att jag bestrider ärendet?:/ är det då det går vidare till domstol elr vad är det som händer egentligen när man bestrider? har betalningsanmärknign redan pga va annat så just ju känns de som de inte spelar nån roll e så less:( vill bara betala av de här så fort som möjligt dock kommer de ta 2 till 3 månads löner... men vill inte ha löneutmätning o sånt skit däför tänkte ja om man kunde dra ut lite på processen så man slipper däför ja undra om bestrida va ett bra sät men vad äre som händer när man bestrider???:(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp