Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När man fått brev "skuld att betala"

Jag hade en avbetalning på en skuld som tidigare skickats till kronofogden. Har inte lyckats följa planen och nu har jag fått brevet skuld att betala senast 8/9.
Jag kan betala en del summa av skulden omg och hela skulden 25/9.
Har nu mailat svea där skulden ligger för att fråga om jag kan få en avbetalningsplan igen.

Men om dom svarar nej, vad händer om jag inte betalar 8/9 kommer jag då få papper från kronofogden om att fylla i inkomst? Hur lång tid brukar det ta? Och hur lång tid har jag på mig att fylla i? Kommer ju kunna betala 2 veckor efter sista dagen att betala.

Att jag får en anmärkning är inget att göra åt :( det har jag redan.

Jag hade en avbetalning på en skuld som tidigare skickats till kronofogden. Har inte lyckats följa planen och nu har jag fått brevet skuld att betala senast 8/9.
Jag kan betala en del summa av skulden omg och hela skulden 25/9.
Har nu mailat svea där skulden ligger för att fråga om jag kan få en avbetalningsplan igen.

Men om dom svarar nej, vad händer om jag inte betalar 8/9 kommer jag då få papper från kronofogden om att fylla i inkomst? Hur lång tid brukar det ta? Och hur lång tid har jag på mig att fylla i? Kommer ju kunna betala 2 veckor efter sista dagen att betala.

Att jag får en anmärkning är inget att göra åt :( det har jag redan.

Har du fått brevet 'skuld att betala' från kfm eller Svea?

Betalar du hela den 25e är det lugnt, bör knappast hinna bli något löneutmätningsbeslut.. ring in till kfm och meddela att du fullbetalar

Hur fort efter att man skulle betalat brukar man få papper om inkomst att fylla i? Och hur lång tid brukar man ha på sig att skicka in dom?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp