Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När måste jag svara på delgivning från Kronofogden?

Angående frågan om hur lång tid det tar innan Kfm börjar jaga delgivnings-påskrift, så kan det kanske skilja mellan olika avdelningar i landet. Min erfarenhet från de södra delarna av landet, är att man kan dra ut på det ganska lång tid innan man skriver på. Jag har vid flera tillfällen väntat ett par månader innan jag skrivit på.
Min taktik, på den tiden då det ramlade in delgivningar, var att inledningsvis nonchalera. Sedan kom det SMS med hot om att de skulle leta upp mig hemma eller på jobbet. Sedan kom de hem och ringde på. Öppnade inte och fick en lapp i lådan att de varit där. Väntade ytterligare två-tre veckor innan jag signerade digitalt på Kfm:s hemsida. Två-tre månaders fördröjning... Om det kändes svårt att betala inom tio dagar bestred jag för att tjäna ytterligare tid.
Nu är det som sagt sydsverige. Har ingen aning om hur det funkar i andra delar av landet, men jag har lyckats med detta flera gånger. Tack och lov kommer det inte mer sådant nu, men det har varit en lång väg dit.

Det brukar skickas en påminnelse ca 1-
Liten snabb fråga. Fått en delgivning men det står inget datum när svaret måste in. Står "snarast" på mina sidor på kfm.

Fick brevet idag. När skickar de ut den delgivnings man? Kommer jag få en påminnelse innan?
Eller skickas det en delgivnings man direkt?

Hur länge kan jag ducka att skriva under en delgivning innan de skickar någon? Jag ska nämligen betala skulden vid löning den 25/6. Men vill inte få en anmärkning av kfm. Kan jag undvika att skriva under delgivningen tills dess? Eller är det kört?
Det brukar skickas en påminnelse ca 1-2 veckor efter första delgivningen. Det jag har gjort när jag behövt köpa mig mer tid är att låta bli att signera första delgivningen, vänta tills påminnelsen kommer och sen pussla baklänges innan jag skriver på påminnelsen. Alltså om jag vet att jag kommer kunna betala säg 26/6 så går jag baklänges och räknar 10 dagar = 16/6 blir det datum jag tidigast kan signera påminnelsen.
Man får ha is i magen men är du inte rädd/orolig för delgivningsman ska ringa på så kan du vänta längre innan du signerar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp