Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När lån avslutas och går till Inkasso

Så vad räknas som kontokortskrediter och missbrukade krediter?
Kontokortskediter låter som kreditkort och krediter är väl resten?

Det låter rimligt ja. Jag skulle också göra den bedömningen, men slutligen beror det väl på det finstilta i avtalet, vad det står där (kreditkort kan ju idag finnas utan kort, t ex i mobilen...)

Det låter rimligt ja. Jag skulle också göra den bedömningen, men slutligen beror det väl på det finstilta i avtalet, vad det står där (kreditkort kan ju idag finnas utan kort, t ex i mobilen...)

Men tycker du det är en dum idé? Vill betala allt men är så less på sms lånen jag lyckats plocka ut som kostar mycket, är spärrad från samtliga dock. (Nya ansökningar eller ta ut pengar) Tänkte fokusera på dessa först för att inte gå under helt... vet inte om det är smart, dyrast först.
Bor i ett hus vi hyr, har mobil och tv och el och behöver nog inte teckna avtal på några år om jag får anmärkning.

@Terry_ såg att det var två år men jag har ändå inget jobb nästa vår, är ändå i skiten så jag kommer släppa alla uc skulder till inkasso och vara försökskanin och se vad som händer.

Euroloan 50 000
Ikea 30 000
Bank norwegian 30 000
Supreme card 20 000
Entercard Swedbank 10 000
Brixo 5000
Northmill 5000
(Ska kolla upp vilka dessa är, har inget Brixolån)

Någon som vet om Euroloan, Ikea, BN kreditkort, supremecard, entercard Swedbank gett missbrukad kredit? Det skulle hjälpa. Behålla Swedbank krediten kanske och nolla den?

Jag får ett rent UC på lånfronten (dock 10 ff kvar efter april 2020) och kan fortsätta betala när jag fått ner andra hemska lån.

Dessa lån hade kostat mig ca 7000 i augusti, det kan betala av credigo eller nåt. Jag chansar. Yolo. (Skojar) men vill experimentera.

Lilaros,

Ikea samt Bank Norwegian har jag tidigare läst om att de ger missbrukad kredit. De andra vet jag dessvärre inget om men var extra försiktig med de två nämnda.

Lilaros,

Ikea samt Bank Norwegian har jag tidigare läst om att de ger missbrukad kredit. De andra vet jag dessvärre inget om men var extra försiktig med de två nämnda.

Tack, kanske håller kvar BN och Ikea. Kan tänka mig det. Euroloan känns också farligt. Qliro har jag också såg jag på min uc, 15 000. :/
Hoppas jag får csn, jag ligger på kommunen som sjutton (som bestämmer tydligen) då får jag 30k istället för 16500. Alla lån ska bort!

Hur lång tid tar det innan lån sägs upp?
Känns som att det sena beloppet bara kommer skickas till inkasso och inte hela lånet.
Annars hade man kanske haft 2-3 månader på sig och kunnat amortera extra på farligare saker.
Hela idén faller ju då.

Tack, kanske håller kvar BN och Ikea. Kan tänka mig det. Euroloan känns också farligt. Qliro har jag också såg jag på min uc, 15 000. :/
Hoppas jag får csn, jag ligger på kommunen som sjutton (som bestämmer tydligen) då får jag 30k istället för 16500. Alla lån ska bort!

Du är inte bekymrad över återbetalningskrav från csn eller fk pga för hög inkomst eller på grund av att fk tycker att heltidsstudier inte funkar med fullt uttag 7dagar i veckan (om du nu tar ut så mycket) föräldrapenning?

Du är inte bekymrad över återbetalningskrav från csn eller fk pga för hög inkomst eller på grund av att fk tycker att heltidsstudier inte funkar med fullt uttag 7dagar i veckan (om du nu tar ut så mycket) föräldrapenning?

Hej, har så låg föräldrapenning, tjänade bara 125 kr timmen. Har haft fullt csn och föräldrapenning förut och så länge man tjänar under 87 000 per termin eller nåt sånt är det lugnt.
Man får däremot inte studera på skolan, bara distans, annars räknas det som att man inte passar barnet på heltid när man är på lektioner.

@Terry_ såg att det var två år men jag har ändå inget jobb nästa vår, är ändå i skiten så jag kommer släppa alla uc skulder till inkasso och vara försökskanin och se vad som händer.

Euroloan 50 000
Ikea 30 000
Bank norwegian 30 000
Supreme card 20 000
Entercard Swedbank 10 000
Brixo 5000
Northmill 5000
(Ska kolla upp vilka dessa är, har inget Brixolån)

Någon som vet om Euroloan, Ikea, BN kreditkort, supremecard, entercard Swedbank gett missbrukad kredit? Det skulle hjälpa. Behålla Swedbank krediten kanske och nolla den?

Jag får ett rent UC på lånfronten (dock 10 ff kvar efter april 2020) och kan fortsätta betala när jag fått ner andra hemska lån.

Dessa lån hade kostat mig ca 7000 i augusti, det kan betala av credigo eller nåt. Jag chansar. Yolo. (Skojar) men vill experimentera.
Brixo kan vara kontant finans om du har det? Kontant finans blev ganska nyligen Brixo :/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp