Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När kommer samtalet från Kronofogden (efter sökt sanering) ?

Som mitt fall gissar jag.. obegriplig skuld i förhållande till inkomst .. obetalbart på 30 år..

Nja, då är väll du kvalificerad om någon... :) men, det är nog av yttersta vikt att det personliga brevet är väl genomarbetat och att det finns legitima skäl till att skulderna från början uppstod...
Jag faller dessvärre på det sistnämnda !

När jag ringde igår sa hon 6 månader lasseman

Okej, enligt hemsidan är det just nu 6 månader. Det normala 4 månader. Ingen aning om vad hon svarade på.

Ärende Normal handläggningstid Handläggningstid just nu
Från att vi tagit emot din ansökan tills du får besked om att vi gått vidare med den eller avslagit den.

Uppdaterat den 12 juli.

4 månader

6 månader

Jag vet inte kanske när den va färdig dom fick in min 23 februari ,inte börjat me den än :(

Jag vet inte riktigt vad du vill att jag ska göra, jag berättar var den normala handläggningstiden är och vad handläggningstiden är just nu, du svarar att någon på kundtjänst svarat något, jag förklarar igen, får till svar att dom inte börjat med din.

Den normala handläggningstiden innan inledande är fyra månader, men just nu är det 6 månader.
Om man lämnat in i slutet av februari har det gått knappt 5 månader, vilket är lite mindre än de 6 månader som väntetiden är just nu. Det är alltså inte jättekonstigt att dom inte inlett eller avslagit än, eftersom dom inte nått fram till ditt ärende än.
Att den normala väntetiden är 4 månader saknar alltså helt betydelse eftersom det just nu är 6 månader.

Nja, då är väll du kvalificerad om någon... :) men, det är nog av yttersta vikt att det personliga brevet är väl genomarbetat och att det finns legitima skäl till att skulderna från början uppstod...
Jag faller dessvärre på det sistnämnda !

Mitt personliga brev blev ganska snurrigt, men skrev att jag har svårt skriva text efter utmattningen och att jag hoppades att de ringer och pratar med mig också. Har lättare prata i telefon.

Typ ärenden där man direkt ser att skulden är för låg och inkomsten för hög (man är inte överskuldsatt), att man sitter inne på ett obelånat hus eller fritidshus, sådana fall tänkte jag på.

I delar av landet är en obelånad villa inget hinder, husen är inte värt så mycket.
Ett fritidshus är nog dock att anse som sån lyx att det får man nog se till att sälja innan oavsett

Hur funkar det med byte av bil vid skuldsanering ? Har en bil som verkar gå sönder hela tiden och kostar mycket. Gäller det samma pris vid skuldsanering som löneutmätnin ?

Hur funkar det med byte av bil vid skuldsanering ? Har en bil som verkar gå sönder hela tiden och kostar mycket. Gäller det samma pris vid skuldsanering som löneutmätnin ?

Jag har svårt att tro att någon skulle bry sig om vad du har köpt för bil, så länge du följer planen och sköter dina betalningar. Men det är bara vad jag tror förstås.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp