Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När kommer samtalet från Kronofogden (efter sökt sanering) ?

Det beror på när inledandet kommer.
Betalning i sanering ska påbörjas månaden efter beslut om inledande.
Om der inleds 28 juli så är avdraget för juli gjort och egen betalning ska ske i augusti.
Inleds det 10e så upphävs löneutmätningen innan löneavdraget göra och betalning ska ske i augusti

Jag ringde igår o frågade om dom hade börjat me min ,men icke få vänta ett tag till då ett svar skulle skickas me sa hon .Varför ska de ta sådan tid sen om man ska söka på nytt ett år till usch

Jag ringde igår o frågade om dom hade börjat me min ,men icke få vänta ett tag till då ett svar skulle skickas me sa hon .Varför ska de ta sådan tid sen om man ska söka på nytt ett år till usch

Varför det tar tid beror på väldigt många ansökningar och ganska hög personalomsättning på skuldsaneringen

Förstår de men känns evigheter när man sitter där man sitter :(

Förstår de men känns evigheter när man sitter där man sitter :(

Ja, väntetiden är grym! Försök tänk att de tar varje ärende i taget och att tiden behövs för att göra rättvisa, individuella bedömningar. Jag tycker de kunde ha nåt system att sortera bort alla "hopplösa" fall direkt så att man visste att det var kört och slapp vänta på ett negativt besked så länge, men det är nog bra att alla ansökningar gås igenom ordentligt. Normaltiden är ju inte 22 veckor så kan ju hoppas att skuldsaneringsavdelningarna får ännu mer resurser.

Ja, väntetiden är grym! Försök tänk att de tar varje ärende i taget och att tiden behövs för att göra rättvisa, individuella bedömningar. Jag tycker de kunde ha nåt system att sortera bort alla "hopplösa" fall direkt så att man visste att det var kört och slapp vänta på ett negativt besked så länge, men det är nog bra att alla ansökningar gås igenom ordentligt. Normaltiden är ju inte 22 veckor så kan ju hoppas att skuldsaneringsavdelningarna får ännu mer resurser.

Hmm... vad innefattas i orden ”hopplösa fall”?! :)

Som mitt fall gissar jag.. obegriplig skuld i förhållande till inkomst .. obetalbart på 30 år..

Nej det normala är ca 16 veckor, fyra månader till inledande.

Jag tror snarare man sorterar ut uppenbara avslagsärenden.

När jag ringde igår sa hon 6 månader lasseman

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp