Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

när kommer kronofogden hem till än?

Jag har precis fått en skuld på 14 tusen...dock ligger de som föreläggande än hos kronofogden. Jag kommer kunna betala av allt på 3 månader. Och jag undrar nu vad äre kronofogden går på i första hand ifall dom ja har skulden hos vill ha sina pengar snabbare än 3 månader!?? Jag bor i hyreslägenhet har en skruttbil och har fast jobb o månads lön... ja hoppas för guds skull dom tar löneutmätning...

Jag har precis fått en skuld på 14 tusen...dock ligger de som föreläggande än hos kronofogden. Jag kommer kunna betala av allt på 3 månader. Och jag undrar nu vad äre kronofogden går på i första hand ifall dom ja har skulden hos vill ha sina pengar snabbare än 3 månader!?? Jag bor i hyreslägenhet har en skruttbil och har fast jobb o månads lön... ja hoppas för guds skull dom tar löneutmätning...
Om skulden blivit ett utslag, så kollar de först skattemyndighet, om du får några skattepengar tillbaka. Sen gör de olika registerkollar, bank , m.m. Blir säkert löneutmätning. Förstår inte varför du inte bestred betalningsföreläggandet? Då hade det dragit ut på tiden och du hade sluppit både utmätning och anmärkning eftersom du kan betala på 3 månader säger du.

Jag väntade tills jag fick andra föreläggande brevet de ska komma idag som en påminnelse o då ska jag bestrida. Håller tummar o tår att ja kan dra ut på processen så ja kan betala av detta...vorre ännu bättre om vivus gick med på avbetalningsplan. När ja bestridit skickar kronofogden tebax ärendet te vivus? Har dom då 2 veckor på sig o fundera? Om dom vägrar avbetalningsplan skickas de då till tingsrätten o jag blir kallad dit??:/

Det du ska göra nu när du får andra påminnelsen är att vänta i minst 8 dagar, sedan ringer du KFM och säger att du inte fått brevet och skulle behöva en kopia. Då brukar man kunna köpa sig några dagar till. Sedan kan du ringa KFM dagligen och kolla om de lämnat över ärendet för delgivning den dagen de säger att de gjort det så delger du dig direkt över telefon så bör du slippa besök hem.

Min erfarenhet säger att det tar minst 30 dagar från första brevets datum innan de börjar söka en delgivningsman.

Försök dessutom när du bestider att göra detta på t ex en fredag EM så tar det fram till Måndag innan KFM skickar ärendet till Vivus. Det gör de via post så då tar det ju ytterligare dagar.

Skickar in delgivnings kvittot om några dagar tänkte jag då..O bestrider. När jag bestridit skickar kronofogden ärendet till dom jag har skulden hos då? Sen får dom 2 veckor på sig o fundera hur dom ska göra elr? Vägrar dom avbetalningsplan va händer då? Skickar dom de rill tingsrätten? Vad äre som kommer hända då blir ja kallad??

Ska vi sammanfatta vad som tidigare sagts här så:
* Vivus skickar skuld till fogden
* Du bestrider
* Skulden skickas till tingsrätten
* Du medger skuld och ber om förlikning/avbetalningsplan.
* Tingsrätten fastställer skuld och meddelar Vivus. Detta sköter tingsrätten själva utan din fysiska närvaro i rätten.
* Du begär avbetalningsplan av Vivus.
När Vivus har fått domen så kommer de att bevilja avbetalningsplan enligt vad som har skrivits här och du klarar dig undan betalningsanmärkning så länge du följer den uppgjorda planen.

Tack snälla..Usch nu har ja skrivit på delgivnings kvittot att jag bestrider detta ärende. Håller tummar o tår att processen dras ut på tiden så ja kan betala halva skulden nu denna månad o sen att vivus går med på avbetalningsplan....:*( Man undrar ju om vivus vill samarbeta nu....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp